י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"להשתתף בנטל הכלכלי"

ח"כים, רבני ערים, שרים וגם דיינים: הפחתת שכר דרמטית

אחרי חודשים של שיתוק ותככים, ועדת השרים לחקיקה התכנסה ואישרה הפחתה בשיעור של 10% בשכרם של נושאי משרה מעל שכר חברי הכנסת ומעלה, זאת במטרה להשתתף בנטל הכלכלי המוטל על כלל הציבור בישראל בעקבות משבר הקורונה

ח"כים, רבני ערים, שרים וגם דיינים: הפחתת שכר דרמטית
אילוסטרציה צילום: pixabay

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של שר האוצר, ישראל כ"ץ, לבצע הפחתה בשיעור של 10% בשכרם של נושאי משרה מעל שכר ח״כ ומעלה, זאת במטרה להשתתף בנטל הכלכלי המוטל על כלל הציבור בישראל בעקבות משבר הקורונה.

ההפחתה צפויה לחול על כאלף בכירי ממשל, ובהם נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, שרים, סגני שרים, שופטים, דיינים, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל ומשנהו, ראשי רשויות וסגניהם ורבני ערים. הקיצוץ יהיה הוראת שעה ויחול עד סוף 2021. הוא צפוי לחסוך למדינה כ־70 מיליון שקלים בשנה. תזכיר החוק מציע בנוסף כי הבכירים לא יזכו להעלאה השנתית במשכורתם.

בשל אופייה הזמני של ההפחתה, לא תובא בחשבון בחישוב הפרשות לקופת גמל, הפרשות מעסיק לקופת גמל, מענק עקב פרישה או מוות, וזיכוי בעד דמי ביטוח ותגמולים כך שישמרו הזכויות הביטוחיות. בנוסף, שכרם של נושאי המשרה יוקפא.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר כי "אני מברך על אישור החוק בוועדה. מתוך דוגמה אישית החלטתי לקצץ כ10% משכרי מכניסתי לתפקיד ולהחיל את הפחתת השכר גם על נושאי משרה נוספים ובהם שרים סגני שרים, חברי הכנסת, שופטים ועוד. הדוגמה האישית שלנו כנבחרי ציבור חשובה תמיד ובמיוחד בעת הזו".

שכר במגזר הציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד