ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קורונה תורשתית

הרופאים הופתעו: התינוק נולד עם נוגדנים

אשה בת 31 ילדה תינוק לאחר שנדבקה בקורונה והחלימה. הרופאים הופתעו לגלות שהתינוק נושא בגופו נוגדנים אף שבגופה של אמו לא התגלו נוגדנים

הרופאים הופתעו: התינוק נולד עם נוגדנים
אילוסטרציה צילום: pexels

תינוק שנולד לאם שחלתה בקורונה והחלימה נבדק לאחר לידתו והרופאים הופתעו לגלות בגופו נוגדנים לקורונה, זאת, אף שבדיקה שנערכה לאמו העלתה כי הנוגדנים שהיו בגופה התפוגגו במרוצת הזמן שחלף מאז החלמתה, אולם אלו נותרו בגופו של התינוק שזה עתה נולד.

היולדת אובחנה כנשאית קורונה כששה חודשים לפני הלידה, מאז הספיקה להחלים וככל הנראה הזמן שחלף הביא לכך שאף הנוגדנים שנוצרו בגופה הספיקו להתפוגג. הרופאים העריכו כי התינוק שנולד יהיה חשוף להידבקות בקורונה כמו כל תינוק אחר, אך בדיקת דם שנערכה לו העלתה תוצאה מפתיעה במיוחד: נוגדנים התגלו בגופו כך שסיכויי ההידבקות שלו נמוכים עד אפסיים.

הרופאים מאמינים שהתינוק ירש את הנוגדנים מאמו, אלא שאין להם הסבר ברור לעובדה שבגופה של האם עצמה לא התגלו נוגדנים. באשר לנגיף עצמו, הוא לא מועבר מהיולדת לתינוק. נשים רבות שילדו בעת שאובחנו כנשאיות קורונה, ילדו תינוקות בריאים שבדיקת הקורונה שנערכה להם העלתה תוצאה שלילית, אך כעת נראה שדווקא נוגדנים כן עוברים לתינוק עוד לפני שהוא נולד.

עם זאת, מדובר במקרה יחידני והתופעה טרם נחקרה. שאלת העברות הנגיף והנוגדנים מיולדת לתינוק שילדה לא הובררה עד כה בצורה מדעית, אף שמקרים רבים כאלו ארעו ברחבי העולם.

 

קורונה נוגדן סינגפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד