י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לאמץ את המודל הסלובקי"

ח"כ גדעון סער: יש חלופה ללולאת הסגרים

כהמשך לתכנית שהציג לפני כשבועיים, ממשיך ח"כ גדעון סער לאתגר את הממשלה בהודעות על הצלחת המודל הסלובקי במיגור הקורונה

ח"כ גדעון סער: יש חלופה ללולאת הסגרים
סגר בקריה החרדית בחצור הגלילית צילום: דוד כהן, פלאש 90

״זול יותר, מהיר יותר ובטוח יותר מסגר". אחרי הצלחת המהלך הראשון של הבדיקות הכלל-ארציות - סלובקיה תחזור על המבצע בדצמבר. יש חלופה ללולאת הסגרים! – כך פרסם היום ח"כ גדעון סער מצמרת 'הליכוד' בהתייחסו למבצע הבדיקות הענק שקיימה סלובקיה במהלכו נבדקו כמעט כל אזרחי המדינה. אחוז אחד מכלל האזרחים נמצא חיובי ונדרש לשהות בבידוד עד להחלמה וכך נקטעה שרשרת ההדבקה.

כעבר שעה קלה פרסם הח"כ הנמרץ הודעה נוספת והפעם העלה על נס את אוסטריה שהיא לדבריו  מדינה עם אוכלוסיה דומה בהיקפה לישראל, שאף בה הוחלט על בדיקות בתוכנית כלל-ארצית מסודרת.

ההודעות הללו ממשיכות את הקו הברור שנוקט הח"כ הקורא לממשלה לאמץ את המודל ולקיימו גם בארץ, כאשר רק כך לדעתו ניתן לשלוט במגפה ולמנוע את הסגר הבא. בהודעה שפרסם לפי ימים אחדים מסביר סער כי גם בדרום-טירול (איטליה) משנים כיוון: לבדיקות המוניות מהירות לכלל האוכלוסיה. הוא טוען כי "לישראל יש את היכולות לבצע מהלך ארצי כזה, תוך זמן קצר, לפי אזורים, לדכא את התחלואה ולחזור לשיגרה בטוחה".

עם זאת, רבים טוענים כי השיטה אינה יעילה כלל, מאחר ומבצע בדיקות המוניות שכזה נערך באמצעות בדיקות מהירות שאינן אמינות, כך שרבים מהנשאים יוצאים שליליים בבדיקה וממשיכים להפיץ את הנגיף בקרב האוכלוסיה, כאשר במצב כזה הריחוק החברתי כמעט ולא מתקיים – כולם הרי בטוחים שהם שליליים לקורונה.

סלובקיה אוסטריה קורונה גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד