ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

משרד הבריאות: חשש למות פגים בשל צנתר שהוחדר לליבם

משרד הבריאות הנחה את בתי החולים בארץ, להפסיק באופן זמני את השימוש בצנתרים המיועדים להעברת נוזלים ותרופות לגוף הפגים, בשל חשד כי שלושה מקרי תמותה ביילודים נגרמו בשל הצנתר

אילוסטרציה
אילוסטרציה

משרד הבריאות חוקר חשד למות שלושה תינוקות בפגיות בתי החולים בשל צנתר שהוכנס לליבם וגרם להם לנקב בשריר הלב ולהצטברות דם בקרום העוטף את הלב, כך מדווח אתר העיתון 'מעריב'.

במסגרת חוזר מנהל ורפואה של משרד הבריאות שהופץ היום למנהלי בתי החולים הכלליים ברחבי הארץ, כתב ד"ר חזי לוי, ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות, כי לאחרונה התקבלו במשרד דיווחים אודות מקרי מוות בפגיות, כתוצאה משימוש בצנתר שהוחדר לליבם של היילודים, מסוג פיק ליין העשוי מחומר בשם פוליאורטאן. "בחודשים האחרונים הצטברו שלושה מקרים של תינוקות שנפטרו במספר בתי חולים", כתב לוי.

בשל החשש, הורה משרד הבריאות לבתי החולים להפסיק לעת עתה את השימוש בצנתרים עד להשלמת הבדיקות.

"ועדת בדיקה בחנה כל מקרה מוות לגופו ומצאה שיש קשר למכשיר הפיק ליין. לכן החלטנו לנקוט במשנה זהירות ולהגביל בשבועיים הקרובים את השימוש, למרות שלא מדובר בוודאות שאכן הפיק ליין הביא למותם. הדבר נמצא כעת בבדיקה".

לדברי ד"ר לוי, מדובר במכשיר רפואי שנמצא בשימוש עשרות אלפי פעמים בשנה להעברת נוזלים ותרופות לגופם של הפגים וייתכן שישנן תופעות לוואי.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד