כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

דו"ח של ה- FDA: להוריד את 'אבנדיה' מהמדפים

ה'ניו יורק טיימס' חשף: דו"ח של רשות התרופות האמריקנית ה-FDA מאשש חשדות קודמים לקשר בין התרופה אבנדיה שבשימוש חולי סכרת, לאירועי לב חמורים. התרופה כלולה בסל התרופות גם בישראל

אילוסטרציה, צילום: יעקב נחומי
אילוסטרציה, צילום: יעקב נחומי

בסוף השבוע פרסם העיתון ניו יורק טיימס דו"ח פנימי שהוכן במנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), הממליץ להוריד מהמדפים את התרופה אבנדיה, המיועדת לשימושם של חולי סוכרת.

על פי הדיווח, נקבע בדו"ח כי אבנדיה, הכלולה גם בסל התרופות בישראל, מעלה את הסיכון למחלות לב, היכולים להימנע על ידי שימוש בתרופה מקבילה בשם 'אקטוס'.

מחברי הדו"ח ממליצים על הורדת התרופה מהמדפים בשל 304 מקרי מוות מאירועי לב שאירעו בארה"ב ברבעון השלישי של 2009, והקשורים לשימוש בתרופה.

אבנדיה, תרופה שהייתה בעבר בין הפופולאריות ביותר לטיפול בסוכרת, איבדה מהפופולאריות שלה עם הופעתם של דיווחים, שכאמור מקבלים כעת אישור רשמי, על קשר בין התרופה לאירועי לב. עם זאת המשיכה התרופה להימכר במיליארדי דולרים, עד לאחרונה.

יצרנית אבנדיה, חברת התרופות הבריטית גלקסו-סמית-קליין, טוענת בשנים האחרונות שהממצאים המתריעים על סכנה ללב מאבנדיה אינם חד משמעיים. בתגובה לממצאי הדו"ח האחרון, מסרה החברה לניו יורק טיימס, שגם כעת היא אינה מנסה להשתיק ויכוח מדעי, וכי החברה מסתייגת מההאשמות המופנות נגדה בעניין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד