ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חיסול המדען האיראני

רבה של צפת: צריך לקבוע יום טוב ולומר הלל

הרב שמואל אליהו רבה של צפת נשא הבוקר דברים אחר תפילת שחרית והתייחס לחיסול הממוקד והדרמטי של מפקד הגרעין האיראני | "אנחנו צריכים להגיד תודה לקדוש ברוך הוא, לרקוד לעשות יום טוב, לא יודע למה אמרנו תחנון היום, היינו צריכים להגיד היום הלל" | צפו בדבריו

רבה של צפת: צריך לקבוע יום טוב ולומר הלל
המדען הראשי שחוסל באיראן צילום: באדיבות המצלם

רבי שמואל אליהו רבה של צפת התייחס הבוקר (שני) בשיעורו לאחר תפילת שחרית לחיסול המדען באיראן, ואמר כי "אנחנו צריכים לקבוע יום טוב, ולהגיד הלל" להודות לקדוש ברוך הוא על כל הניסים שהוא עושה אתנו.

צפו בדבריו של הגאון רבי שמואל אליהו רבה של צפת:

בפתח דבריו אמר הרב אליהו "לא יכולתי היום שלא להגיד היום תודה לקדוש ברוך הוא על החסד הגדול שהיה עכשיו, שחיילים שלנו הצליחו להרוג את ראש פרויקט הגרעין, ראש הנחש של איראן, 'על עמך יערימו סוד יתייעצו על צפוניך אמרו לכו ונכחידם מגוי' זה ראש הנחש, ובפעולה שכל העולם נדהם לא מבין איך קרה חיסלו אותו אף אחד לא יודע מאיפה וזו לא פעם ראשונה".

רבה של צפת המשיך והסביר "במדרש כתוב שהיו ארבעה מכים, מה שביקש זה לא ביקש זה, דוד המלך אומר 'ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם' ואסא יהושפט וחזקיהו ביקשו אף הם, אסא ביקש אני רק ארדוף, יהושפט ביקש אני רק אשיג, חזקיהו ביקש אני אשב במקומי והקב"ה יעשה את הנס. ברור שהגדול שבכולם זה דוד המלך, וזה מה שאנחנו אומרים 'תנה עוזך לעבדך', ביציאת מצריים היה בחינה של 'ה' יילחם לכם ואתם תחרישון', זה שאנחנו היינו חלשים, אבל דוד המלך ביקש ריבנו של עולם, תן לי את הכח 'תנה עוזך לעבדך והושיעה לבן אמתך' ו'ארדוף אויבי ואשיגם' וזה הקידוש השם הגדול".

עוד הוסיף "זה מה שקרה בחנוכה, אנחנו אומרים על הגבורות ועל התשועות, הרי היינו במצב של גיבורים ביד חלשים, אז על איזה גבורות מדובר, אנחנו מצד עצמינו היינו אולי חלשים, אבל גבורות השם התגלו בנו,  והתקיים בנו 'ארדוף אויבי ואשיגם', וזה גם מה שקרה עכשיו.

לסיום אמר רבה של צפת "אנחנו צריכים להגיד תודה לקדוש ברוך הוא, לרקוד לעשות יום טוב, לא יודע למה אמרנו תחנון היום, היינו צריכים להגיד היום הלל. צריכים להגיד תודה לקדוש ברוך הוא, להגיד ריבונו של עולם אנחנו לא עיוורים אנחנו רואים את את הטובה שלך ומחזירים לך תודה!".

הרב אליהו חיסול באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד