י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טוב שכן קרוב

גורמים מדיניים: נתניהו נערך לביקור במצרים

לאחר איחוד האמירויות ובחריין, כמו גם הדיווחים על ביקור של ראש הממשלה וראש המוסד וסעודיה, כעת מתקבלים דיווחים על חימום היחסים גם עם השכנה מדרום, מצרים בהנהגתו של הנשיא א סיסי

גורמים מדיניים: נתניהו נערך לביקור במצרים
נתניהו וא-סיסי בעבר צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנצל את המומנטום, ואת שהותו של ידידו הגדול והרוח החיה מאחורי יוזמה זו בבית הלבן, הנשיא המכהן דונלד טראמפ, וממשיך לקדם במרץ עוד ועוד הסכמי שלום במסגרת גל הנורמליזציה ששוטף את ישראל ומדינות המזרח התיכון. 

לאחר איחוד האמירויות ובחריין, כמו גם הדיווחים על ביקור של ראש הממשלה וראש המוסד וסעודיה, כעת מתקבלים דיווחים על חימום היחסים בדגש על אלו הכלכליים, גם עם השכנה מדרום, מצרים בהנהגתו של הנשיא א סיסי, כאשר על פי הדיווח ב'מעריב' מסרו גורמים מדיניים כי נתניהו נערך לפגישה עם א סיסי בקהיר, כבר בימים הקרובים.

על פי הדיווח מתקיימת היערכות נרחבת גם בישראל וגם במצרים לקראת ביקור רשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקהיר, ביקור שאמור להתקיים כבר בשבועות הקרובים, כשהביקור יכלול כאמור פגישה בין נתניהו וא סיסי, כמו גם מפגש בין משלחות כלכליות משתי המדינות הידונו בקידום ובחיזוק תהליכים כלכליים בין המדינות.

בשונה משאר המדינות איתן חתמה ישראל על הסכמי נורמליזציה, עם מצרים יש למדינת ישראל יחסים כבר שנים ארוכות. נתניהו עצמו כבר נפגש לא אחת עם מנהיגי מצרים, בשנת 2010 נפגש נתניהו עם הנשיא דאז חוסני מובארק, בשנת 2016 הייתה אמורה להתקיים פגישה שבוטלה בסופו של דבר, בשנת 2017 נפגשו השנים לפגישה קצרה בארצות הברית. ועל פי דיווחים בשנת 2018 נפגשו נתניהו וא סיסי בחשאי במצרים.

 

מצרים א סיסי בנימין נתניהו הסכם אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד