י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ניסיון המעצר והאישור

הצוואה של הדיין שהניח תפילין בבית החולים

הצדיק רבי משה ובר זצ"ל הדיין הראשי של חסידות בעלזא בבני ברק שהיה מגיע בכל יום להניח תפילין במחלקות בתל השומר הניח צוואה לילדיו שימשיכו את מורשתו. מה קרה שפעם רצו לעצור אותו בבית החולים? ולכמה אנשים הניח במשך ארבעים שנה? 

הצוואה של הדיין שהניח תפילין בבית החולים
הגאון הצדיק רבי משה ובר זצ"ל צילום: ארכיון הרב שוומנפלד

בשבת האחרונה הסתלק לבית עולמו הגאון הצדיק רבי משה ובר זצ"ל הדיין של בד"ץ קהל מחזיקי הדת בעלזא במשך עשרות בשנים ומי שהיה מהצדיקים שנחבאו אל הכלים.

מנהג קבוע היה לו לרבי משה זצ"ל להגיע בכל יום ויום לבית החולים שיבא בתל השומר שם היה מניח תפילין למאושפזים שאינם שומרי תורה ומצוות. רבי משה היה מגיע למחלקות שיקום גריאטרי, ומחלקת פסיכיאטריה מחלקות שלא רבים אוהבים לבוא לשם, רבי משה היה מניח את התפילין לחולים גם כשכבר חלה במחלה הקשה המשיך להגיע במסירות נפש.

רבי משה היה מגיע עם ספל מים קטן והיה נוטל ידיים לחולה, חבש להם כיפה מניח להם תפילין והיה קורא עמם 'שמע ישראל'.

לא פעם רבי משה היה עובר השפלות שהיה מגיע למקום בגלל היותו חרדי, אך הוא ראה בכך זיכוי הרבים גדול והמשיך בעבודת הקודש ועשה הכול לבדו ללא שום עזרה וסיוע.

העסקן ר' ארל'ה יקטר שעוזר רבות בבית החולים מספר ל'בחדרי חרדים' "לפני שנתיים כשבבית החולים החליטו כי המתנדבים צריכים לעבור חיסון רבי משה לא סידר את תעודת המתנדב והגיעו כוחות הביטחון לזרוק אותו מבית החולים אך הוא לא הסכים בשום פנים ואופן, הם אף הזמינו משטרה והשוטר אמר לו 'אתה עצור' ורבי משה בשיא צדקותו ובשלוותו שואל את השוטר כבר הנחת תפילין היום?".

יקטר מספר בהתרגשות כי "עד שהאישור לא סודר לא היה לר' משה מנוח, הוא התקשר אלי כל העת לסדר את האישור והנהלת בית החולים הבינו שמדובר פה באדם שמתכוון בכל הרצינות ולא סתם להסתובב, ואז הרב אלי בן גיגי ממחלקת הדת בבית החולים ליווה אותו בכדי שלא יפגעו בו. פעם הוא סיפר לי כי הניח תפילין לאדם בגיל 80 שזה היה פעם ראשונה בחייו שהניח תפילין".

אחד ממכריו הקרובים שעקב אחריו במשך שנים כשהיה מניח תפילין מספר ל'בחדרי חרדים' כי ר' משה היה מגיע לבית החולים מעל 40 שנה, הוא הופיע יום יום בתל השומר לפי החשבון הוא הניח תפילין ללמעלה  מ- 65 אלף איש.

כעת מספר אותו אדם כי רבי משה השאיר צוואה לילדיו שלפחות בשנה ראשונה ימשיכו להניח תפילין והוא אף דאג למימון מלא בכדי שימנו אדם שתפקידו יהיה להגיע לבית החולים ולהניח תפילין למאושפזים בכדי להמשיך את המסורת.

הרב משה ובר תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד