י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תופעות לוואי קיצוניות

נסיין החיסון הגיש תביעה בגין נזקים שנגרמו לו

אדם שהשתתף בניסוי שערכה אסטרהזניקה בחיסון לקורונה שהיא מפתחת הגיש נגדה תביעה בגין נזקים שנגרמו לו | לטענתו הוא סבל מתופעות לוואי קיצוניות במהלך השתתפותו בניסוי

נסיין החיסון הגיש תביעה בגין נזקים שנגרמו לו
חיסונים. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

צרות מגיעות בצרורות: אחר שהתברר כי הניסוי שערכה אסטרהזניקה לא התקיים כמקובל ועל פי הפרוטוקול, מה שהביא את החברה להכריז על ניסוי חדש שתקיים, כעת נודע כי תביעה ראשונה הוגשה נגד החברה בגין נזקים לכאורה שנגרמו לאחר ממשתתפי הניסוי.

מגיש התביעה, אזרח הודו בן 40, טוען כי סבל מתופעות לוואי קיצוניות במהלך השתתפותו בניסוי והוא תובע את מי שגייס אותו לניסוי בסכום של 676,000 דולר. הוא טוען כי נגרם לו נזק נוירולוגי חמור לאחר שנטל חלק בשלב השלישי של הניסוי, זאת, אף שנאמר לו כי "החיסון בטוח".

על פי התביעה, האיש לא דורש רק פיצויים אלא מבקש גם כי החברה תפסיק באופן מיידי את הניסויים בחיסון.

על פי התביעה, עשרה ימים לאחר שקיבל את הזריקה, האיש התלונן על כאב ראש, דופק מואץ, וכן על כך שהוא חווה הקאות, כך סיפרה אשתו לתקשורת המקומית. לדבריה הוא היה מרותק למיטה ובהמשך אושפז בבית החולים. דווקא צוות בית החולים הגיעו למסקנה כי הבעיות הרפואיות שנוצרו אינן קשורות לחיסון, בכיר רפואי שצוטט על ידי כלי תקשורת בהודו אף טען כי המטופל "בסדר".

בסיכום השחרור של האיש נאמר כי ביקש לעזוב את בית החולים לאחר שהחלים וכי הוא סובל ממחסור חמור בויטמין B12 וויטמין D. עם זאת, אשתו של האיש מתעקשת שהוא לא התאושש לחלוטין ואינו מסוגל לעבוד כבעבר.

 

חיסון לקורונה אסטרהזניקה הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד