י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"רגולציית יתר"

במכון הביולוגי מאשימים את המדינה: "היינו אמורים להיות בשלב השלישי"

מנהל המכון שמפתח חיסון ישראלי לקורונה האשים את המדינה בהטלת רגולציה מכבידה שהאטה את תהליך הפיתוח והניסוי בחיסון. "היינו אמורים להיות כבר בשלב השלישי, וכעת נגיע אליו רק באפריל"

במכון הביולוגי מאשימים את המדינה: "היינו אמורים להיות בשלב השלישי"
גנץ במכון הביולוגי צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

"יש נטייה לתת כבוד לחברות ששפת האם שלהן היא אנגלית ולפעמים רוסית. אני חושב שיש פה עשייה מאוד טובה ומאוד אחראית. עשייה שנקייה משיקולים כלכליים למרות שאנחנו דוברי עברית. נשמח לקבל את אותה תמיכה ואהדה שמקבלות חברות ענק שמרוויחות פי 30 מאיתנו" – את הדברים אמר מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה פרופ' שמואל שפירא בדיון שנערך בכנסת.

פרופ' שפירא המשיך וטען כפי שצוטט ב-ynet כי "אם לא היינו נתקלים ברגולציית יתר, היינו מתקדמים יותר. היינו אמורים להיות כבר בשלב השלישי, וכעת נגיע אליו רק באפריל. אני חושב שעברנו דרך ארוכה וקשה מדי. כשמכון רגולציה מאוד יוקרתי ראה את הדרך שעברנו, הוא אמר שעברנו דרך מורכבת מדי. אני לא ארחיב מעבר, והמבין יבין".

הוא שב והביע את הערכתו לכך שהחיסון מתוצרת ישראל יתחיל להינתן מתחילת קיץ 2021: "יש לנו חיסון יעיל ובטוח, והכוונה שלנו היא לייצר 15 מיליון חיסונים. סיימנו את השלב הראשון לפני חמישה ימים - ואנחנו אמורים להתחיל את השלב השני תוך עשרה ימים".

לדבריו, "בדקנו את החיסון שלנו בארבעה מודלים, כולל 80 בני אדם שקיבלו אותו, והיו לו תופעות לוואי מאוד מינוריות". פרופ' שפירא התייחס גם לאמינות החיסון ואמר כי "אנחנו לא חברה שמריצה מניות, אנחנו מאוד אמינים. המחויבות האתית שלנו גבוהה מאוד. החיסון שלנו הוא רגל בטוחה על הקרקע, לא ציפורים על העץ. אני בטוח שזה יהיה החיסון של אזרחי מדינת ישראל".

פרופ' שפירא נשאל איך יתמודד המכון הביולוגי עם העובדה שהחיסונים שרכשה ישראל אמורים להגיע לשוק עוד קודם, והשיב: "הציבור מאמין לאנשי מקצוע ומדע. השיקולים שלנו לא פוליטיים, ויש לנו קבלות. אנשים יבינו שאנשי מדע עומדים מאחורי החיסון שלנו, שעד עכשיו הושקעו בו רבע מיליארד שקלים ויש עשרות מדינות שמתעניינות בו".

 

חיסון לקורונה המכון הביולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד