י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"גילה רשלנות חמורה"

משרד הבריאות נגד הרופא שמתנגד לחיסון: "מפחיד את הציבור"

משרד הבריאות הגיש קובלנה משמעתית נגד ד"ר חיים רוזנטל, מתנגד ידוע לחיסונים, בכך  שהוא "מייעץ למטופלים, מפרסם במדיה חברתית, בהרצאות ומפיץ מידע שקרי, שגוי ומטעה על הסכנות שבחיסונים"

משרד הבריאות נגד הרופא שמתנגד לחיסון: "מפחיד את הציבור"
פרופסור איתמר גרוטו צילום: פלאש90

הדיבורים של הרופא יעלו לו ביוקר: משרד הבריאות הגיש קובלנה משמעתית נגד הרופא ד"ר חיים רוזנטל על כך שהוא "מייעץ למטופלים, מפרסם במדיה חברתית, בהרצאות ומפיץ מידע שקרי, שגוי ומטעה על הסכנות שבחיסונים" ובכך מסכן את בריאות הציבור, כך דיווח הבוקר (שני) רן רזניק ב'ישראל היום'. 

בקובלנה נכתב כי ד"ר רוזנטל, שידוע כמתנגד וותיק לחיסונים, "מביא בכך להפחדת הציבור ולהימנעות מקבלת חיסונים נגד מחלות מידבקות". הקובלנה הוגשה עוד בפברואר על ידי פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות והדיון בה החל בימים אלה.

ד"ר רוזנטל מקבל מטופלים במרפאתו ברעננה ומציע גם טיפולים הומאופתיים. הוא עובד כרופא בקופת חולים מאוחדת ובעבר עבד בבתי החולים הממשלתיים אסף הרופא ושיבא. 

בקובלנה עצמה מואשם רוזנטל גם בכך ש"גילה רשלנות חמורה במילוי תפקידו, התנהג בדרך שאיננה הולמת רופא, פרסם מידע ומצג שווא שעלולים לגרום להפחדה ולהתנגדות לקבלת חיסונים והמשיך בכך גם לאחר שהוזהר על ידי משרד הבריאות". כמו כן הוא מואשם בשיווק ובאספקת "חיסונים הומאופתיים" כתחליף לחיסונים המקובלים. בדיון שהתקיים ב-26 באוקטובר העיד עו"ד אייל חקו, שמוביל את חקירות משרד הבריאות נגד רופאים המתנגדים לחיסונים ופרסומים מטעים בתחום הזה.

עורך דינו אילן בומבך טוען שהנהלת משרד הבריאות נוקטת ב"אכיפה בררנית" ותוהה מדוע לא הגיש המשרד קובלנות דומות נגד עוד רופאים, "ביניהם גם כאלה הנחשבים בכירים שמתנגדים למדיניות משרד הבריאות הנוגעת למאבק בקורונה" ושגם הם השמיעו אמירות קשות על חיסונים ואף מתנגדים לעטיית מסיכות.

עוד הוא טוען כי הקובלנה "מאתגרת את חופש הביטוי שיש לתת לרופא השוחה נגד הזרם וכי רוזנטל פועל כמצוות חוק זכויות החולה במתן דעה נוספת במסגרת חובתו לגלות למטופל את 'הסיכונים הכרוכים בטיפול המוצע, לרבות תופעות לוואי, כאב ואי נוחות' בהתאם להליך ההסכמה מדעת שבחוק".

קורונה חיסונים תנועה נגד חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד