י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוער בכחול לבן

גנץ וזמיר נגד ינקלביץ': "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע"

לאחר הצהרתה של השרה עומר ינקלביץ' שהביעה תמיכה בהתנחלויות, היא הותקפה בישיבת הסיעה | ח"כ זמיר: "מה שינקלביץ' עושה זה נזק גדול" | גנץ: "מאחזים בלתי חוקיים הם בלתי חוקיים נקודה"

גנץ וזמיר נגד ינקלביץ': "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע"
בני גנץ צילום: אבישי פינקלשטיין

בישיבת הסיעה של מפלגת כחול לבן שנערכה היום (שני) התפתח עימות בין חבר הכנסת אסף זמיר לשרת התפוצות עומר ינקלביץ', לאחר שזו האחרונה אמרה אתמול למפגינים מטעם ההתיישבות הצעירה כי "מפלגת כחול לבן זו מפלגת מרכז שאכפת לה מכל התושבים במדינת ישראל ואין סיבה בעולם שאתם לא תחיו בכבוד. נעשה כל אשר ביכולתנו לסייע לכם".

דבריה של ינקלביץ' לא מצאו חן, לשון המעטה, בעיני האגף השמאלי במפלגתה. זמיר תקף את ינקלביץ' ואמר: "אני חושב שצריך להצביע על פיזור הכנסת ואנחנו הולכים לבחירות מה שינקלביץ' עושה זה נזק גדול. את עושה את זה ממניעים פוליטיים אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע".

זמיר הוסיף ותקף את ינקלביץ': "מפריע לי שאת מסתובבת ביהודה ושמרון". ינקלביץ אמרה בתגובה, "תדברו איתי במקום לתדרך נגדי". עוד הוסיפה ינקלביץ': "הדעות שלי לא ימין קיצוני, אלו אנשים שהמדינה שלחה. מלח הארץ, לוחמים, רופאים שחיים בתת תנאים".

יושב ראש המפלגה התערב וניסה להרגיע את זמיר, "אנחנו לא נגד הסדרה. בעד היכן שניתן באופן חוקי באדמות מדינה" עוד הוסיף גנץ ואמר כי הוא "מבקש להפסיק עם התדרוכים".

גנץ הדגיש כי "מאחזים בלתי חוקיים הם בלתי חוקיים נקודה". ינקלביץ מחתה על הדברים ואמרה לגנץ "יש שם בני אדם רופאים טייסים אחיות מגיע להם גם".

יושב ראש המפלגה בני גנץ חזר שוב והדגיש "איננו תומכים במאחזים הבלתי חוקיים ולא משנה מי יושב שם, טייס או רופא, זה לא נותן לשבת בשטחים בלתי חוקיים. אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקוי 67. משהב"ט עובד בהסדרה של כל המאחזים שיושבים בשטחים חוקיים. כל סטייה מעבר לקו הזה היא לא הקו של כחול לבן".

חברת הכנסת הילה שי וזאן יצאה להגנתה של השרה ינקלביץ' ותקפה בישיבת הסיעה :"ממתי המפלגה הוכרזה כמפלגת שמאל?" עוד הוסיפה הח"כית, "אני מתוסכלת למה לא מעבירים חוקים שלי, ולמה בכירי המפלגה לא משתפים את חברי הכנסת בעניין ההצבעה על פיזור הכנסת". 

בפורום ההתיישבות הצעירה בתגובה, בחרו להתייחס לחלק מדבריו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הסיעה, ואמרו "אנו מברכים את השר גנץ שהודיע היום מפורשות בישיבת הסיעה כי הוא תומך ההתיישבות הצעירה המונה 70 יישובים ומעל 20,000 מתיישבים אשר יושבים בשטחים חוקיים כדבריו על אדמות מדינה".

עוד הוסיפו "הגיעה העת להפסיק לגרור את ההסדרה המתבקשת ולהביא אותה להחלטת ממשלה כפי שהבהירה ממשלת ישראל בבג"צ מספר פעמים כי זאת כוונתה. מה שלא חוקי זה לגרור את ההסדרה עשור. יש לשים לזה סוף כבר בישיבת הממשלה הקרובה".

 

עומר ינקלביץ' בני גנץ אסף זמיר מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד