י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אנא, חוסו עלינו"

בתי המדרש באנטוורפן: "אנו מקנאים ביהודי צרפת"

בעוד בצרפת התירו השלטונות ליהודי המדינה להתאסף ולהתפלל, באנטוורפן הבלגית יוצאים נציגי בתי המדרשות בבקשה מהשלטונות: "אפשר לנו לשמור את החוק ולהתפלל במניין. בגלוי ולא בסתר"

בתי המדרש באנטוורפן: "אנו מקנאים ביהודי צרפת"
חרדים באנטוורפן צילום: דוד כהן, פלאש 90

החרדים באנטוורפן הבלגית מתבוננים בקנאה על אחיהם בצרפת שיכולים לקיים מנינים בריש גליי, בעוד במדינתם הדבר נאסר בגלל ההגבלות המחמירות בעקבות מגיפת הקורונה. רבני הקהילות יוצאים במכתב מיוחד לרשויות ומבקשים מהם להם להתיר את התפילות.

תחת הכותרת "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" כותבים הרבנים "מודיעים אנו בריש גלי מול האומה הבלגית, ראשיה ושופטיה מלכיה ושריה המקבלים אותנו במדינתם בסבר פנים יפות וברוח נדיבה, אנו בני אברהם יצחק ויעקב מתפללים אל אלוקי אבותינו שלש פעמים ביום להצלחתנו ולשלומה של מלכות בה אנו מתגוררים ומקבלים כל יום עול מלכות שמיים".

הרבנים ממשיכים במכתבם: "נודה לכם על האמת שתפילותינו שאנו מתפללים נעשית בציבור ולא בפחות מעשרה אנשים מידי יום ביומו, גם עתה בתקופת הסגר, אבותינו שסבלו מאה מונים מאתנו התפללו במניין במסירות נפש בגטאות בעיצומה של השואה, ובסיביר תחת השלטון הקומוניסטי, ולא נעלים זאת גם כעת", הצהירו הרבנים.

"כולנו מתפללים במניין וזה לנו כמו לחם לאכול ובגד ללבוש, ואנו מבקשים ממכם ראשי השלטון" הם מתחננים, "אנא, חוסו עלינו ותנו לנו רשות להתפלל במניין בבתי המדרשות, בגלוי ולא בסתר, כמו שהתרתם לקבוצות אחרות מה שחשוב אצלם כמו לחם לאכול ובגד ללבוש".

הם מדגישים כי אינם רוצים להרוס את האידיליה שנבנתה בעמל עם השלטונות במשך שנים וכותבים, "לא חלילה שייהרס עתה שיתוף הפעולה והיחסים הטובים השורים כאן מאז השואה עד עכשיו בין היהודים האורתודוקסים לאנשי השלטון" הבהירו.

לסיום כתבו "מקנאים אנו ביהודי צרפת, שזכו לראשי קהילה הדואגים להם ללחם לאכול בגד ללבוש, ופעלו בערכאות על ידי עורכי דין שיוכלו להתפלל במניין בגלוי כדת וכדין וקדשו שם שמים בפני עמי הארץ ולא בושו ביהדותם".

קורונה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד