י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מיליוני מנות מוכנות

'מודרנה' הגישה בקשה רשמית לאישור החיסון

כפי שהיה צפוי, חברת מודרנה הגישה בקדה ל-FDA לאישור החיסון שפיתחה לקורונה: "מצפים לאישור תוך שלושה שבועות. מוכנים לחסן 24 שעות מקבלת האישור"

'מודרנה' הגישה בקשה רשמית לאישור החיסון
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבועיים לאחר ש'פייזר' הגישה בקשה למנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA לאישור החיסון שהיא מפתחת, הצטרפה אליה חברת 'מודרנה' שהגישה היום (שני) בקשה דומה. מומחי החברה מעריכים שהחיסון יאושר עד ל25 בדצמבר והכריזו כי הם ערוכים להתחיל לחסן 24 שעות לאחר שהאישור המיוחל יתקבל.

כשהתייחס לבקשה אמר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה בריאיון לרויטרס: "כשראיתי את התוצאות בסוף השבוע, זאת הפעם הראשונה שהרשיתי לעצמי לבכות. כשרואים את התוצאות והמשמעות שלהם בנוגע למגפה, זה מדהים".

ההערכות הן כי מודרנה מחזיקה בלא פחות מ20 מיליון מנות חיסון מוכנות לשימוש, שיספיקו לחיסונם של 10 מיליון אנשים ברחבי העולם. ייצור החיסון יתוגבר כמובן עם קבלת האישור הרשמי להפצתו ויחד עם החיסון של פייזר, שצפוי אף הוא להיות מאושר בימים הקרובים, נראה כי כפי שראש הממשלה אמר. "זה לא אור בקצה המנהרה, זו אבוקה גדולה".

פייזר, נזכיר, משיגה את מודרנה, שכן בבריטניה פורסם שאישור הרשויות לחיסון שלה יינתן עוד השבוע והחיסונים יופצו באופן מיידי לכל המעוניין.

יעילות החיסונים של שתי החברות הצליחה להפתיע את טובי החוקרים, שכן איש לא ציפה ליעילות של 95 אחוזים בקרוב, כפי שהצליחו החברות להציג. חשובה לא פחות היא העובדה שלא נרשמו תופעות לוואי חריגות לשני החיסונים, מעבר לחום נמוך, אדמימות באזור הזריקה – כפי שחווים מקבלי חיסונים למחלות אחרות.

חיסון לקורונה חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד