י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שקט, חוקרים

משרד המשפטים מציג: "הלכות חקירה"

אסור לחקור מכרים, אין לשאול שאלות שאינן קשורות: משרד המשפטים מפרסם הנחיות לקיום חקירה אפידמיולוגית וקובע כי מותר למעסיק לעקוב אחר מצלמות האבטחה בכדי לגלות עם מי בא החולה במגע

משרד המשפטים מציג: "הלכות חקירה"
חרדי משוחח בטלפון. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

זהירות, כאן חוקרים: אף שנראה כי החיסון קרוב מתמיד, משרד המשפטים בחר לפרסם מסמך המפרט את זכויות הנחקרים בחקירות אפידמיולוגיות שמבוצעות הן מטעם משרד הבריאות והן מטעם מקומות העבודה השונים. המסמך קובע כי ניתן לערוך חקירה רק על ידי חוקר מוסמך ואסור לשאול שאלות שאינן רלבנטיות לחקירה. כמו כן, מקומות עבודה רשאים לעשות שימוש במצלמות אבטחה כדי לאתר מגעים שמקיים עובד, אך בתנאי שמודיעים על כך לכלל עובדי החברה או הארגון, כך פורסם בDoctorsOnly.

בכדי לשמור על טוהר החקירה המסמך קובע שאסור שתהיה לחוקר העוסק בחקירות אפידמיולוגיות היכרות מוקדמת עם הנחקר. אם מתברר שיש היכרות כזו, על החקירה להיפסק מיידית וחוקר אחר אמור לבצע אותה. לנחקר מותר לבקש להיחקר רק על ידי חוקר אפידמיולוגי מוסמך. חייל בפיקוד העורף שגויס למשימה זו יכול להתבקש שלא לחקור אדם מסוים אם הנחקר דורש זאת. כאמור, אסור לשאול שאלות שאינן רלבנטיות לצורך קטיעת שרשראות ההדבקה.

באשר למקומות העבודה נקבע במסמך כי מותר לעובד לסרב להיחקר. אם העובד מסכים להיחקר, ממליצה הרשות להגנת הפרטיות לקבל את הסכמתו בכתב. בעת שמתבצעת חקירה של עובד במסגרת מקום העבודה, מותר לשאול אותו רק על מגעים שקיים עם עובדים אחרים בתוך אותו ארגון. אסור לשאול אותו מה עשה מחוץ לשעות העבודה והיכן. אם העובד לא זוכר עם מי נפגש בתוך הארגון, מותר למעסיקו לעשות שימוש במצלמות האבטחה המותקנות במקום כדי לברר זאת, אבל על הארגון מוטלת חובה להודיע לכלל העובדים כי המצלמות ישמשו גם לעניין החקירות האפידמיולוגיות.

משרד המשפטים חקירה אפידמיולוגית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד