ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המבצע שהסעיר את העולם

בוושינגטון פוסט תמימי דעים: ישראל חיסלה; הם תוהים, מדוע?

בעולם נסערים מהחיסול הדרמטי שמיוחס לישראל מעבר לקווי האויב, ובכירי הפרשנים תמימי דעים: ישראל עומדת מאחורי המבצע המורכב בפאתי טהראן | בוושינגטון פוסט תוהים, מה גרם לנתניהו ללכת על החיסול?

בוושינגטון פוסט תמימי דעים: ישראל חיסלה; הם תוהים, מדוע?
חשבון טוויטר ראהמ

פרשנים בעולם ציינו את סירובה של ישראל להגיב על ההתנקשות של מוחסן פחריזאדה, המדען הראשי של איראן שחוסל על ידי ישראל וזאת על פי פרסומים זרים.

מה קיווה להשיג ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו? כך שואל ה'וושינגטון פוסט'. האם הוא ביקש לגרור את טהראן לתגובה צבאית שתצדיק תקיפה אמריקאית נגד תוכנית הגרעין האיראנית בשבועות האחרונים של ממשל טראמפ, או שהחיסול הגיע כדי לקלקל את האפשרות הדיפלומטית שצפוי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לגבש עם איראן?

או שמא בכלל נתניהו פשוט ניצל הזדמנות לחסל את מוחסן פחריזאדה, המוח מאחורי התוכנית הגרעינית האיראנית, שעמד בראש רשימת היעד של ישראל, בתקווה שאיראן תגלה איפוק בתגובתה, כפי שעשתה מאז התקיפה.

כך או כך, מספר פרשנים בעולם טענו כי החיסול אינו משהו שהתרחש מהרגע להרגע. כולם מבינים כי מדובר במבצע שתוכנן זמן רב, הרי בלתי אפשרי להוציא תכנון כזה ללא הכנה ארוכה ומדוקדקת, כך שאולי החיסול התבצע בזמן נפיץ מבחינת החלפת הממשל בארצות הברית, אך ללא קשר להחלפת השלטון, אלא כי השעה הגיעה לכך, אולי חשבו המחסלים כי שעת כושר כזאת לא תחזור שוב.

ה'וושינגטון פוסט' מצטט את כתב ופרשן הארץ יוסי מלמן: "ביבי לא רוצה מלחמה עם איראן". מלמן שכתב רבות על פעולותיה החשאיות של ישראל וזכה לשיתוף ציוציו בנוגע לחיסול מהנשיא טראמפ אומר: "הוא (נתניהו) לוקח סיכון מחושב שהאיראנים יבטיחו נקמה אבל הם לא יעזו לשלוח טילים".

היעדר התגובה של האיראנים מאז יום שישי מצביע על כך שהם עשויים להיות מאופקים כאשר הם ממתינים לראות מה יביא איתו הממשל החדש בבית הלבן.

איראן וושינגטון פוסט חיסול מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד