י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קורונה במגזר

מחקר סרולוגי: כ-40% מהנבדקים התגלו כבעלי נוגדנים לקורונה

כאלף מתושבי הריכוזים החרדיים בבית שמש, אלעד, ירושלים ובני ברק השתתפו בסקר סורולוגי נרחב שבדק כמה אחוזים בציבור החרדי הם כבר בעלי נוגדנים לנגיף הקורונה • הנתונים המלאים, בתוך הכתבה

חרדים ברחוב עם מסכות
חרדים ברחוב עם מסכות צילום: שוקי לרר

נתונים של כאלף תוצאות בדיקות סרולוגיות פרטיות שבוצעו במדגם מייצג של המגזר החרדי במהלך חודש נובמבר והתפרסמו הערב (שני), נותחו על ידי חטיבת המחקר של קבוצת תצר, כאשר מתוצאות הניתוח עולה כי מבין הנבדקים, מעט יותר מ-40% היו בעלי נוגדנים לנגיף הקורונה ברמה כזו או אחרת.

הבדיקות נערכו בפריסה ארצית, והשתתפו בהן מדגם מייצג של 907 משתתפים מכל הגילאים, כולם תושבי הריכוזים החרדיים בבית שמש, אלעד, ירושלים ובני ברק. כאשר הבדיקות פוענחו במעבדות המרכז הרפואי שמיר - אסף הרופא.

מניתוח מקיף של תוצאות הבדיקות שערכה חטיבת המחקר בקבוצת תצר, שעוסקת באסטרטגיה, מדיה ומחקרי שוק עולה כי 37.48% מהנבדקים הראו תוצאה חיובית והתגלו אצלם נוגדנים לקורונה.

כמו כן עלה כי 2.64% מהנבדקים הראו תוצאה גבולית כלומר, הם היו בעלי נוגדנים לנגיף אך לא ברמה מספקת כדי לקבוע שהם חלו בנגיף.

מניתוח כל תוצאות הדגימות, עולה כי מעט יותר מ-40% מהנבדקים התגלו כבעלי נוגדנים ברמה כזו או אחרת לנגיף.

כאמור, קבוצת תצר הציגה היום את נתוני המחקר המלאים ללקוחותיה, ביניהם ארגוני בריאות, גופים מהמגזר השלישי וחברות מובילות, ויעשה בהם שימוש גם לשיפור הקצאת המשאבים וההתמודדות הלאומית עם נגיף הקורונה.

ניסים פרץ, סמנכ"ל אטרטגיה ומחקר בקבוצת תצר, מסר עם פרסום הנתונים כי "נתונים אלה מאפשרים ללקוחותינו התקדמות בהקלות והתאמות נקודתיות לעסקים הממוקמים בריכוזים חרדים. נמשיך לפעול להצגת נתוני האמת אודות מצב התחלואה במגזר ולקבלת הקלות במגבלות בהתאם לרמת הסיכון הנמוכה שהתגלתה במחקר זה".

קורונה בדיקה סרולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד