י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשבר החריף בקואליציה

פינדרוס תוקף: ''גנץ מדבר על יושר? הוא לא עמד דקה בהסכם"

על רקע ההתפתחויות הפוליטיות מאשים יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס את בני גנץ על כך שלא עמד בהסכם להעברת חוק דחיית הגיוס לתלמידי הישיבות | וגם: הסיבה לירידה בתחלואה במגזר החרדי • צפו בדבריו הנוקבים במליאת הכנסת הערב

פינדרוס תוקף: ''גנץ מדבר על יושר? הוא לא עמד דקה בהסכם"
בני גנץ/יצחק פינדרוס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע המתח הפוליטי והאפשרות שכחול לבן תתמוך בחוק פיזור הכנסת ביום רביעי הקרוב, עלה יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס לנאום בדוכן הכנסת ותקף בחריפות את יו"ר כחול לבן בני גנץ.

"חברי חברי הכנסת אני ידבר גם על הצעת אי האמון, אבל אני קודם כל רוצה להתחיל בנושא 'המשבר הממשלתי בטיפול בקורונה'. קראתי שמשרד הבריאות, שר הבריאות ואנשי המקצוע במשרד אומרים שצריך לחקור מה קרה במגזר החרדי בין הגל הראשון הגל השני, לקראת הגל השלישי. איך קרה שמערכת החינוך נפתחה לפני חודש פלוס? איך קרה שהמערכות נפתחו והתחלואה רק יורדת ויורדת. בוא נעשה מחקר על העניין הזה".

פינדרוס אמר לח"כים: "אני אגלה לכם את הסוד. הגמרא בעירובין מביאה על הפסוק במשלי כי לווית חן הם לראשך וענקים לגרגרותיך, החש בראשו יעסוק בתורה".

"התורה היא מה שמרפאה לא יעזור שום דבר. אי אפשר לברוח מזה. כשנסגרו מוסדות החינוך במגזר התחלואה עלתה יותר מכל המגזרים. כשנפתחו המוסדות התחלואה ירדה. אין מה לעשות התורה מגינה ומצילה. כל מי שלא הבין את זה ולא שמע בקול חכמי ישראל שאמרו את זה כל הזמן אטם את עינו לראות את האמת הפשוטה הזאת. מה לעשות קשה לאנשים בעיוורון והשקר של שנות האלפיים להסתובב, להגיד ולהודות בעובדה הפשוטה שלומדים תורה התחלואה יורדת וככל שסוגרים התחלתה תעלה". תקף פינדרוס.

בשלב זה עבר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת, לתקוף בחריפות את 'כחול לבן': "שואלים שאלות כל הזמן, העיתונאים, הפוליטיקאים - מה יש לכם עם הליכוד? מה זו הברית המוזרה הזאת עם נתניהו? אני חושב שהשבוע אחרון מגלה לכולם את האמת. מה החוקים הראשונים שכחול לבן העלו? נגד היהדות! בשם ההטרלה לקואליציה".

"תארו לעצמכם שימינה ,שנמצאת מחוץ לממשלה, בשביל להביך את הקואליציה תגיש את חוק ההמרה למשל; תארו לעצמכם שימינה, שהיא באופוזיציה, בשביל להביך את 'יהדות התורה' תגיש למשל את חוק יסוד השיוויון שכולנו יודעים מה זה עשה למדינת ישראל כמדינה יהודית בהגדרה שלה. תארו לעצמכם מה היה קורה? רגע אחד שכחול לבן נמצאת לא תחת משמעת קואליציונית וזה בורח להם. תשימו לב לאן זה בורח להם".

ח"כ פינדרוס התייחס לטענת כחול לבן שהסיעות החרדיות לא עמדו בערבות: "הכי חמור - הם מדברים על נאמנות ועל קיום הסכם. כל היום מדברים על זה שנתניהו לא מעביר תקציב, אבל הסעיף הכמעט היחידי בהסכם הקואליציוני מעבר לקורונה ולראש הממשלה החילופי הוא על חוק שיוכלו לשבת וללמוד תורה שזה מה שמציל את עם ישראל". אמר פינדרוס כשהוא מתכוון לחוק הגיוס התקוע כבן ערובה בידיו של שר הביטחון גנץ.

"איפה השר החילופי? איפה הראש ממשלה הביטחוני שהתחייב בהסכם לפני שמונה חודשים להעביר את החוק הזה?", תהה פינדרוס, "עד היום הוא לא העביר את זה. הוא מחזיק את זה כבן ערובה פוליטית. הוא מדבר על נאמנות?! הוא מדבר על יושר?! הוא מדבר כשעוד לא יבשה העט בהסכם?! הוא לא עמד דקה אחת בהסכם".

"וברגע שבורח לו הוא הראה עם כל חברי מפלגתו לאן הוא בורח - לכם. כיוון שאין לנו אלטרנטיבה אחרת אנחנו מצביעים אמון בממשלה". כך פינדרוס במתקפה אולי חסרת תקדים מתוך 'יהדות התורה' בכלל ומתוך 'דגל התורה' בפרט, נגד השותף הבכיר בממשלה הפריטטית שעומדת לעת עתה על כרעי תרנגול.

יצחק פינדרוס מפלגת כחול לבן בני גנץ חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד