א' סיון התשפ"ד
07.06.2024

'המבשר' חזר מהדפוס, והחליף עמוד

פטירתו של הרב מנחם פרוש התרחשה בשעת סגירת העיתונים • 'המבשר' חזר מהדפוס והחליף עמוד ראשון • 'המודיע' פרסם כתבה • מאיפה קיבל 'יתד' את הידיעה? • ומה עשו ב'ענינים'?

מאיר פרוש מעיין בעיתון. צילום ארכיון
מאיר פרוש מעיין בעיתון. צילום ארכיון

זהו חלומו השחור של כל מו"ל עיתון: אירוע דרמטי המתרחש לאחר סגירת הגליון, המחייבת את החזרת העיתון מהדפוס ועריכתו מחדש. השעה הקריטית היא 23:30. הגרפיקאיות הולכות, העורך כבר מביט בסיפוק בעיתון של מחר, ולוגם במתינות כוס הקפה, עם חיוך של מנצח.

אלא שדווקא בשעה הקריטית ביותר. 23:37, ליתר דיוק, נפטר הרב מנחם פרוש. העיתונים כבר נסגרו, אך העיתונים החרדים המורגלים בכגון דא, נכנסו לכוננות חירום.

עיתון 'המבשר', העיתון הצעיר ביותר, סוגר את העיתון בשעה המוקדמת ביותר, משיקולים כלכליים. לאחר 23:30, המערכת נסגרת. אלא שהידיעות על מצבו הבריאותי המתדרדר של פטרון העיתון, הכניסה את המערכת הביתרית לכוננות חירום. הכתבות נשלפו מהארכיונים, וסקיצה הוכנה לכל מקרה שלא יבוא.

מיד עם היוודע דבר הבשורה המצערת, החליף המבשר את עמודו הראשון, והדפיס ידיעה נרחבת על פטירתו של הרב מנחם פרוש, מנחה דרכו של העיתון. גם בשאר העמודים הצליחו לדחוף מודעות אבל מטעם המשפחה.

המשימה הוכתרה בהצלחה ובשעה 00:30, נשלח שוב העיתון אל בית הדפוס.

בעיתון 'המודיע' העניינים יגעים יותר. לא נלך רחוק, ונייחס כוונות זדון, אבל הכותרת הראשית מחר בעיתון לא תעסוק ברב מנחם פרוש. הידיעה הפותחת תעסוק בכינוס החינוך שנערך בבני ברק, בהשתתפות גדולי ישראל. אמנם העיתון נסגר מעט לאחר השעה 00:00, כך שדבר פטירתו של הרב פרוש יגיע גם לקוראי עיתון המודיע, אך לא באמצעות הכותרת הראשית. ודאי שהידיעה לא תתפוס את כל העמוד הראשון.

עיתון 'יתד נאמן' יפצל מחר את כותרתו הראשית. חלק אחד יעסוק בכנס החינוך, ואילו החלק השני ברב מנחם פרוש. את הידיעה על הרב מנחם פרוש, קיבלו ברחוב ז'בוטינסקי היישר ממערכת המבשר, שם היתה כבר מוכנה כתבה נרחבת.

עוד עיתון שיוצא ביום ראשון בלילה הוא 'מרכז הענינים'. העיתון, המודפס בכמה גרסאות, עצר את הגרסה המודפסת באזור המרכז, והצליח להשחיל ידיעה על הפטירה. הצעד אמנם עלה למו"ל סכום לא מבוטל, אך אין ספק שפטירתו של הח"כ לשעבר, היא אירוע מצער שלא קורה כל יום.

אבא, תנוח בשלום על משכבך! • תמונות פרידה

ירושלים מתאבלת: אלפים אחר מיטתו של הרב מנחם פרוש • שידור מוקלט

פרס: מנחם פרוש היה אבן מאבני הכותל

התמונה האחרונה • בסעודת החברא קדישא

94 שנים, ים של זכרונות • אלבום מתעד

כך נדמו להם 94 שנות עשייה • תיעוד

'המבשר' חזר מהדפוס, והחליף עמוד

ברוך דיין האמת: הרב מנחם פרוש זצ"ל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד