י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ישראל הולכת לבחירות?

דרמה במערכת הפוליטית: גנץ יודיע מחר "תומך בפיזור הכנסת"

זה עדיין בסימן שאלה שכן מדובר רק בקריאה טרומית ויהיו עוד כמה ימים לרדת מהעץ, אולם עצם האמירה והתמיכה במהלך שכזה מעיד כי לבני גנץ נמאס וכי הוא מוכן לאתגר בדמות בחירות רביעיות בתוך שנתיים | על פי הדיווחים הוא צפוי להודיע מחר על תמיכה בחוק לפיזור הכנסת

דרמה במערכת הפוליטית: גנץ יודיע מחר "תומך בפיזור הכנסת"
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאה צילום: דוברות הכנסת

דרמה של ממש במערכת הפוליטית: לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת ביום רביעי, הערב מדווח בערוצי הטלוויזיה כי יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ הכריע ומתכוון לתמוך בפיזור הכנסת ובכך להעניק רוב פוליטי להצבעה שתעבור תחילה בקריאה טרומית.

על פי הדיווחים הערב במהדורות, גנץ קיבל החלטה בתום דיון פוליטי עם בכירי סיעתו כי מחר (שלישי) יקיים מסיבת עיתונאים, בה יודיע באופן רשמי כי הוא יתמוך למחרת בהצעה של 'יש עתיד' וסיעות האופוזיציה למיניהן לפזר את הכנסת.

הערכה היא כי מדובר רק במנוף לחץ כדי להגיע לפשרה מוצלחת עם 'הליכוד' ולמנוע בחירות, אך ייתכן שבדרך לגיבוש הפשרות, החוק יעבור ביום רביעי בקריאה טרומית, כאשר הליכוד והחרדים יהיו היחידים שיצביעו נגדה.

בשעות הצהריים כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה מיוחדת בחדר סיעת 'הליכוד' בכנסת, בה הצהיר: "ביום רביעי האופוזיציה תנסה לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות", פתח ראש הממשלה בדבריו והבהיר כי "הליכוד יצביע נגד בחירות ובעד אחדות".

נתניהו הוסיף ואמר מדוע לדעתו השמירה על ממשלת האחדות חשובה: "אחדות כדי שנביא חיסונים לכל אזרחי ישראל, אחדות כדי שנמשיך עד מתן החיסונים להיאבק בנחישות בקורונה, אחדות כדי שנגיש עוד סיוע כלכלי לעסקים, לעצמאיים, לאזרחים. אחדות, כדי שנמשיך לשמור על הביטחון ואחדות כדי שנחתום על עוד הסכמי שלום".

עוד אמר נתניהו: "אלו המשימות שלנו ואנחנו צריכים לעשות אותן יחד. אזרחי ישראל זקוקים לממשלה שפועלת לא למען בחירות, לא למען פוליטיקה, אלא למענם - למען כל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל. למען אחדות".

ב'כחול לבן' הגיבו לדבריו ואמרו: "הציבור סיים לקנות את השקרים של נתניהו. אם לא היה משפט היה תקציב".

בסיעת ש"ס הגיבו לסדרת הצעות החוק המתריסות שבכוונת 'כחול לבן' להעלות להצבעה בימים הקרובים ומסרו: "השר בני גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה".

בני גנץ פיזור הכנסת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד