י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רוצה להספיק עוד הסכמים

בפעם האחרונה? ג'ארד קושנר ישוב למזרח התיכון

עוד חמישים יום נותרו לטראמפ וממשלו בבית הלבן ומסתבר כי המזרח התיכון מעסיק אותו מאוד בימיו הספורים. על פי גורם אמריקני, חתנו היהודי ג'ארד קושנר שהביא הישגים מפוארים לטובת הסכמי שלום עם ישראל יגיע לאזור בכדי לנסות לחלץ הסכמים עם מדינות נוספות

בפעם האחרונה? ג'ארד קושנר ישוב למזרח התיכון
ג'ארד קושנר בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חתנו ויועצו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, יחזור השבוע למזרח התיכון כדי לפגוש את יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן ואת אמיר קטאר, תמים בן חמד אאל ת'אני.

קושנר ינסה להביא הסכמי נורמליזציה נוספים בין ישראל למדינות ערב, בעקבות סדרה של הסכמים שהושגו בהצלחה בחודשים האחרונים עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודן, כך על פי גורם אמריקני.

סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת, כי קשונר ינסה לפתור את הקרע בן שלוש השנים בין הסעודים לקטאר, מתוכננת לו פגישה עם אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אאל-ת'אני.

כזכור, ערב הסעודית, מצרים, בחריין ואיחוד האמירויות הטילו סנקציות על קטאר בשנת 2017 בטענה שהיא תומכת בטרור, למרות שזו הכחישה מצידה את הטענה.

נזכיר כי בשבוע שעבר טס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה חשאית בסעודיה, עם יורש העצר בן סלמאן ועם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו.

הסעודים שמרו עד לאחרונה את הקשרים עם ישראל בפרופיל נמוך ואמרו כי הם רוצים לראות התקדמות בנושא הסכם השלום בין ישראל לפלסטינים, אך הפחד מאיראן דחק את מדינות ערב, ביניהם סעודיה, לברית עם ישראל, גם אם לא באופן גלוי ומוצהר.

חיסולו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה ביום שישי, חיסול המיוחס לישראל, הגביר את המתיחות באזור.

כזכור, נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ הוציא את ארה"ב מהסכם הגרעין האיראני בכדי לרסן את תוכנית הגרעין האיראנית, אך לממשל בראשותו נותרו רק מספר שבועות בתפקיד לפני שג'ו ביידן ייכנס לבית הלבן וזה כבר הצהיר כוונות לשוב לנהל מו"מ עם איראן בנושא.

המזרח התיכון ג'ארד קושנר סעודיה מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד