ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הצרכנים בארה"ב: כשר זה טעים • הפתעה

בעוד שבארץ מנסים גורמים אנטי דתיים לקעקע את יסודות הכשרות - ה'טיימס' מגלה: עלייה דרמטית בצריכת האוכל הכשר בקרב הלא יהודים • הצרכנים, סבורים כי מדובר באוכל איכותי טעים ובטוח הרבה יותר

חנות למוצרי מזון בארצות הברית. צילום ארכיון
חנות למוצרי מזון בארצות הברית. צילום ארכיון

הנתון הבא, אותו חושף ה'ניו יורק טיימס' בארה"ב, הוא מפתיע מאין כמותו: 40 אחוזים מהמזון הנמכר ברשתות הכלליות בארה"ב, הינו בעל חותמת כשרות. ולא, זה לא בשביל האחוז המזערי של שומרי הכשרות במדינה. נתון זה ונתונים נוספים אותם פורש ה'ניו יורט טיימס', מגלים תופעה מרתקת ועצומה בהיקפיה של צריכת אוכל כשר, על ידי המונים הרואים בחותמת הכשרות ערובה לאיכות ולהיגיינה.

מאז שנות התשעים, נמצא השוק הלא יהודי של המזון הכשר, בעלייה מתמדת. גורמי הפיתוי הם הם בעיקר איכותו של האוכל, אבל גם השחיטה היהודית שנחשבת בעיני רבים מוסרית והומאנית יותר, וגם העובדה שרכיביו של המזון עברו בדיקה קפדנית, מה שמסייע לשקט הנפשי של בעלי רגישויות ואלרגיה למזונות מסוימים.

לפי חברת המחקר מינטל, שפירסמה דו"ח על שגשוג שוק האוכל הכשר, מקרב קוני המזון הכשר, רק כ-15% עושים זאת מטעמי דת. בראש הסיבות לרכישת מזון כשר נמצאת האיכות, ואחריה הבריאות.

לאחרונה גוברת מגמת הצמיחה. קמעונאים גדולים כמו וול-מארט וקוסקו רוכשים גם הם מזון כשר. בפרש דיירקט, חברת משלוחי מצרכים ניו-יורקית, מדווחים כי הזמנות של עוף כשר צמחו ב-30% ב-2009. "לא כל מי שרוכש אוכל כשר, יודע שמדובר באוכל כשר" מציינים בחברה, "זאת מכיוון שכל כך הרבה סוגים של מזון ארוז נושאים חותמת כשרות, והצרכנים רוכשים אוכל כשר כל הזמן בלי להיות מודעים לכך".

למרות זאת לפי נתוני פקג'ד פקטס, אנשים שקונים אוכל כשר מתוך כוונה הוציאו ב-2003 לא פחות מ-17 מיליארד דולר.

הסטיגמה על איכותו וטעמו של האוכל הכשר שהרתיעה רבים בעבר, נעלמת גם היא לאיטה, כששפים בעלי שם, מוכיחים פעם אחרי פעם כי איכותם של עופות כשרים, בהם גם כאלו שעברו מליחה כדין, לא ופלת מאיכותם של העופות האורגניים היקרים ביותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד