י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוכני שינוי מנצלים את המצב

כינוס חירום בנושא האקדמיה והמגזר החרדי: "מזימה של השלטון"

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בכינוס חירום במעונו בנושא האקדמיה לנשים אמר כי "גם כשנדמה שיסייע לפרנסה, אין בזה ברכה והדבר פוגע באושר החיים של המשפחה" בדבריו הדגיש כי "אין מקום להיתר" | הגר"ד כהן: "בת סמינר שעוזבת את הסמינר זה כמו בחור שעוזב את הישיבה"

כינוס חירום בנושא האקדמיה והמגזר החרדי: "מזימה של השלטון"
סטודנטים חרדים צילום: באדיבות המצלם

בעיתון 'יתד נאמן' מדווח הבוקר (שלישי) על כנס שנערך במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בהשתתפות ראשי הישיבות חברי מועצת גדולי התורה שבו נשמעו דעת תורה ברורה וחדה העלו הרבנים את חומרת לימודי האקדמיה ואת האיסור המוחלט לבנות בית יעקב להשתלם בין כותלי מוסדות אלו בכל מסגרת שהיא, אף לא כאשר הדברים נועדו לצורכי פרנסה.

בדבריהם ציינו גדולי ישראל את העובדה כי במדינת ישראל מצרים את רגליהם של הסמינרים ומונעים הכרה בלימודים המקצועיים המתקיימים בין כותליהם וזאת במטרה לאלץ את בנות ישראל ללמוד באקדמיה, בדבריהם הבהירו הרבנים כי "סוכני שינוי" שיושבים על המדוכה משקיעים בזה זמן וממון רב כדי להרוס את החינוך ודרך החיים התורני.

בכינוס החירום נשא ראש הישיבה דברים נוקבים באומרו כי "גם כשנדמה שהדבר יסייע לפרנסה, אין בזה ברכה והדבר פוגע באושר החיים של המשפחה". עוד הוסיף בדבריו והדגיש כי גדולי ישראל אסרו את זה ואין כאן מקום להיתר. "אם יודעים את האמת שזה לא רווח, אלא הפסד, ויצא שכרו לא רק בהפסדו, אלא ההפסד יותר מהשכר", אמר.

הכינוס בבית הגרי"ג אדלשטיין

משא מיוחד נשא ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש בהבהירו כי " לימודי אקדמיה בתירוץ של פרנסת הבית כדי שהבעל יוכל ללמוד זה עצת היצר וזה תרתי דסתרי לבית של תורה". עוד הוסיף והדגיש כי האקדמיה מלאה כפירה ומינות, וגם אם אין בתוכן הלימוד דברי כפירה, הרי שבשטף לשונם יש דיבורים שהם כפירה ומינות ודברים שאין אוזן ידינו צריכים לשמוע".

"לא מדברים פה שבגלל האקדמיה יעזבו את הדת, גם אם יישארו חרדים, אבל זה יהיה עם התקררות, והתקררות גורמת שזה משהו אחר, הבית יהיה משהו אחר" אמר הגרמ"ה הירשץ

בדברים נוקבים הכריז ראש ישיבת הגאון רבי דוד כהן כי "בת בית יעקב שעוזבת את הסמינר דומה הדבר לבחור שעוזב את הישיבה, אין בזה היתר כלכלי כי הקלקול גדול מאד", אמר והוסיף: כי כל המטרה של לימוד המקצוע הוא כדי שהבעל יוכל לשבת וללמוד תורה וינהל בית של תורה "אך אם אשתך תהיה מהעולם הגדול – הבית שלך לא יהיה בית של תורה".

עוד הדגישו הרבנים כי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה כאשר התמוטטו הסדרים הקבועים ו"סוכני שינוי" מנסים לנצל את המצב ולפלוש לתוככי היהדות הנאמנה ולטמא פך השמן הטהור של בנות ותלמידות בית יעקב, חייבת להדהד הקריאה מי לד' אלי.

את הכינוס חתם הגאון רבי ישראל בונים שרייבר ראש ישיבת 'נתיב הדעת' שאמר "צריך לדעת שיש בזה מזימה של השלטון להוריד את החייץ ההכרחי בין הציבור שלנו לציבור החילוני".

רבי גרשון אדלשטיין הרב משה הלל הירש הרב שרייבר הרב דוד כהן לימודי אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד