י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תורה מגנא ומצלא

המשנה ליועהמ"ש בחוו"ד: הדוחות שניתנו למוסדות חינוך יבוטלו

פתיחת מוסדות הלימוד החרדיים בהוראת הגר"ח קנייבסקי, הסעירה את המדינה | לפני כשבועיים דווח כי התקנות לאישור הקנסות למוסדות החינוך לא אושרו, אך מנהלים רבים דיווחו כי קיבלו בדואר קנסות. כעת, המשנה ליועמ"ש מספק חוו"ד מיוחדת שמאשרת את ביטול הקנסות

המשנה ליועהמ"ש בחוו"ד: הדוחות שניתנו למוסדות חינוך יבוטלו
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

המופת של מרן שר התורה: לפני כשבועיים דווח כי התקנות לאישור הקנסות למוסדות חינוך לא אושרו בוועדת החינוך של הכנסת, כך שהקנסות בסך 5,000 שקלים שניתנו למוסדות חינוך לא בתוקף. למרות הדיווחים השונים, מנהלי תלמודי תורה רבים קיבלו בתקופה האחרונה בדואר קנסות על פעילותם בניגוד לתקנות הקורונה.

בעקבות כך, פנה יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס לעו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לנושאים חוקתיים, בדרישה להודיע על ביטול הקנסות שניתנו בחוסר סמכות. פינדרוס הסתמך על חוות דעת מורחבת של עו"ד שמואל מקלב, מאיגוד מנהלי הת"תים, שפירט מדוע הקנסות ניתנו בחוסר סמכות.

הסיבה העיקרית: לפי חוק הקורונה הגדול שעבר בקיץ, הממשלה יכולה לקבוע תקנות שייכנסו לתוקף מיידית, אך עליה להביא את הדברים לאישור הוועדה הרלוונטית בכנסת תוך שבוע ימים. כך קרה גם עם הקנסות למוסדות החינוך, שאושרו בממשלה והובאו לוועדת החינוך של הכנסת וזו אישרה אותן עד לתאריך ה' תשרי (23.9), כאשר הוועדה הייתה אמורה להתכנס שוב ולאשר את הארכת התקנות, אך מסיבה שאיננה ברורה היא לא התכנסה לאישור התקנות עד י"ד חשוון (1.11). המשמעות, טען מקלב כי הדו"חות שניתנו בתקופה האמורה מבוטלות.

חה"כ פינדרוס\\צילום: דוברות הכנסת

ואכן, המשנה ליועמ"ש מאשר היום (שלישי) את חוות הדעת, ובמכתב לפינדרוס השיב, כי הדו"חות שניתנו בין התאריכים ה' תשרי לי"ד חשוון ניתנו בחוסר סמכות. כזכור, מיד לאחר חגי תשרי, כשהסגר עוד היה בתוקפו, החלו מוסדות החינוך לפעול בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, שבירך את מנהלי תלמודי התורה שלא יארע להם נזק.

בתקופה זו, פתיחת מוסדות החינוך עוררה את זעם התקשורת, מה שגרם לשליחת כוחות משטרה שוב ושוב למוסדות חינוך. כעת אומר עו"ד נזרי, כי "לאחר שהתברר כי תקנות הגבלת פעילות מוסדות חינוך לא היו בתקוף בתקופה האמורה, הונחתה מנהלת האכיפה לבטל את הקנסות שהוטלו בתקופה זו".

חוו״ד של עו״ד שמואל מקלב

מכתב המשנה ליועמ"ש

יצחק פינדרוס קנסות חינוך חרדי המשנה ליועץ המשפטי רז נזרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד