י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרישום לישיבות

מנהלי החיידרים בפנייה לראשי הישיבות: "הקורונה שיבשה הכל"

מנהלי תלמודי תורה מבני ברק חתמו על מכתב לראשי הישיבות לצעירים בעיר, בו הם מזהירים שלא להתחיל בסיכומים לקראת הרישום של ילדי כיתות ח' לישיבות קטנות לפני ט"ו בשבט ולא לקבל למבחנים לפני ראש חודש ניסן | "ובוודאי בעת הזו שנשתנו העיתים"

מנהלי החיידרים בפנייה לראשי הישיבות: "הקורונה שיבשה הכל"
חרדים ברחובות ירושלים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המכתב של מנהלי החיידרים לראשי הישיבות לקראת הרישום לישיבות קטנות בבני ברק: בעוד בעיר מודיעין עילית שם נסגר הרישום לישיבות בתחילת חודש חשוון לאחר כל דאלים גבר יוצאים 16 מנהלי התתי"ם בעיר התורה והחסידות במכתב לראשי הישיבות וההורים בו הם מודיעים כי על דעת גדולי ישראל הרישום לא יהיה לפני ט"ו בשבט.

על המכתב הוסיף בכת"י ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כי אלו שיקיימו את הדברים יזכו בהצלחה רבה. אל דבריו הצטרפו שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרמ"ה הירש.

במכתבם כותבים המנהלים "הן ידוע בשער בת רבים גדר שגדרו ראשונים בענין הבחינות לישיבות הקטנות, אשר כידוע לכל טובת התלמידים היא לקבוע זמן הבחינה בראש חודש ניסן, והרישום וכן הסיכומים עם הת"ת וההורים לא יהיה לפני ט"ו בשבט וכבר סמכו על זה רבותינו מרנן הגראי"ל שטיינמן והגרמ"י ליפקוביץ זצוק"ל.

תקופת ההכנה למבחני הישיבות הינה תקופת עליה מיוחדת עבור התלמידים, המתבגרים ונבנים בעיקר בתקופה זו, והדברים חוזרים על עצמם מידי שנה, כאשר אותם התלמידים שהתכוונו משך זמן כראוי, מגיעים אל הישיבה מוכנים יותר ובנויים יותר ומצליחים ביותר".

"ובמיוחד בשנה זו, כאשר נתבלבלו העיתים והשתבשו הסדרים, ועדיין צריכים התלמידים להשלים את אשר חסרו בתקופה האחרונה, בודאי בודאי שיש לתת אורך זמן, ואין להקדים את המבחנים".

את מכתבם מסיימים המנהלים "אנו פונים אל מעלת כב' ראשי הישיבות שליט"א ואל ההורים, לשמור גדר זה בלא פרצות, ואין בכח אף אחד לפרוץ גדר זה שגדרו הראשונים מקדמת דנא, בשום צורה ואופן, ללא שום הוראת היתר כלל".

ישיבה קטנה חיידר מבחנים קורונה מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד