ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר החיסול הדרמטי

באיראן מאיימים בהפסקת השת"פ עם סבא"א

הממשל באיראן עדיין המום מהחיסול הדרמטי בפאתי טהראן ביום שישי האחרון ובמשרד החוץ כבר מודיעים על הפסקת שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית | "לא ניתן גישה רחבה יותר לשיתוף הפעולה שלנו עם הסוכנות, ויחסינו עם הסוכנות הם טכניים בלבד"

באיראן מאיימים בהפסקת השת"פ עם סבא"א
מוחמד זריף צילום: טוויטר

לאחר החיסול הדרמטי של אבי תוכנית הגרעין מוחסן פחריזאדה בלב איראן, בטהראן יושבים על המדוכה וחושבים כיצד להגיב לתקיפה שמיוחסת לישראל. 

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיבזאדה, אמר כי "המדינה תמשיך בשיתוף הפעולה הטכני שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית" אך ציין כי "לרשות סבא"א לא תינתן גישה חופשית יותר לאתרי הגרעין של איראן".

"לא ניתן גישה רחבה יותר לשיתוף הפעולה שלנו עם הסוכנות, ויחסינו עם הסוכנות הם טכניים בלבד", אמר ח'טיבזאדה לעיתונאים היום בטהרן.

דבריו הגיעו לאחר שחברי הפרלמנט האיראני אישרו היום את הצעת החוק "לאמץ צעדים אסטרטגיים להסרת הסנקציות נגד המדינה ולהגנה על האינטרסים של המדינה".

בתוך כך דובר ממשלת איראן, עלי ראביי, אמר כי "איראן בהחלט תיתן תגובה מוחצת ותעניש בחומרה את העומדים מאחורי מתקפת הטרור נגד מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה".

"אנו חוקרים את ממדי הנושא. אנו נקבל החלטות נחוצות כאשר כל הפרטים ייוודעו. מי שביצע את הפשע וההתנקשות צריך להיות סמוך ובטוח שהוא ישלם את המחיר, אך במקום ובזמן שאנו נבחר, אין ספק שתגובה נחרצת ועונש כבד מחכים למחבלים". כך אמר ראביי במסיבת עיתונאים היום בטהרן.

הוא הוסיף כי "הימנעות מתגובה מצד איראן אינה פירושה שהמדינה תשאיר את המעשים הבלתי חוקיים והתוקפניים ללא מענה".

רביי הדגיש בדבריו כי "הטכנולוגיה הגרעינית באיראן ממוסדת ואינה ניתנת לחיסול באמצעות התנקשות במדענים במדינה".

איראן מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד