ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תסיסת הכוחות הצעירים

צוות הלשכה של דרעי עדיין לא השלים את המעבר ל- 2020 // דעה

"לצד המהפכות החשובות, צוות לשכתו של דרעי לא השלים את המעבר ל- 2020 באופן הוצאת דבריו של המנהיג לציבור הרחב. כשמסתכלים על לשכת דרעי והמנהיג עצמו, קשה שלא להבחין בסמכותו של ה'מלך' דרעי ובחוסר היכולת של המנהיג לייצר ברי סמכא מטעמו בקרב הציבור"

צוות הלשכה של דרעי עדיין לא השלים את המעבר ל- 2020 // דעה
חגיגות הניצחון בש"ס צילום: פלאש 90

ההודעה ששיגר הדובר האישי של מנהיג ישראל השנייה יוסי שבתאי לעיתונאים בבוקר יום שני לקראת הכינוס השבועי בהשתתפות אריה דרעי, הכילה את כל המוטיבים של הודעה מיוחדת מאת לשכת המנהיג.

מאז חזרתו של דרעי לפוליטיקה, חתום יו"ר ש"ס על שני מהפכי עומק שהתאימו את התרבות הארגונית של מדינת ש"ס ל - 2020.

הראשון והחשוב ביותר היה ייצוב וביצור 'מדינת ש"ס' לאחר פטירתו של המנהיג, המייסד והמרן הרוחני, הרב עובדיה יוסף.

המהפך השני היה 'הצערת' נבחרי הציבור של מדינת ישראל השנייה בכנסת וההחלטה לרענן את סגל הנבחרת בהליך הדרגתי. את התוצאות במגרש סופר דרעי בניצחונות שמובילה לו מידי שבוע הנבחרת הצעירה שלו בדמות יו"ר הסיעה מיכאל מלכיאלי, משה ארבל, ינון אזולאי, אוריאל בוסו ויוסי טייב, לצד המשך המיצוי של הכוכבים הוותיקים בדמות יעקב מרגי.

אלא שלצד המהפכות החשובות הללו, צוות לשכתו של המנהיג עדיין לא השלים את המעבר ל- 2020 בכל מה שקשור להוצאת דבריו של המנהיג לציבור הרחב. כשמסתכלים על לשכת דרעי והמנהיג עצמו, קשה שלא להבחין מחד בסמכותו הבלתי מעורערת של קינג דרעי מחד וחוסר היכולת שלו מאידך לייצר 'ברי סמכא' מטעמו לקשר בלתי אמצעי עם הציבור הרחב.

אחת התופעות המתפתחות סביב מנהיגים כריזמטיים, חדי תפיסה וקצרי סבלנות היא הדיבור ב'שמו' של המנהיג. מאחר והמנהיג לא יכול לדבר עם כל הציבור, נוצר מצב שהקרובים אליו מדברים בשמו.

חשיבות הדיבור בשמו של דרעי היא אחד מסודות המפתח של הבנת משחק האינטרסים והשליטה בציבור הרחב שיונק את ההוראות דרך מתווכים ומונע את ביזור הקשר של המנהיג עם האזרחים.

בשנים האחרונות החל דרעי גם בעריכת שינוי מבני בסביבתו הקרובה ושיבץ לצידו צעירים עם אוריינטציה פחות פוליטית. יותר מקצועיים ופחות פוליטיים במדינת ש"ס.

אבל הבשורה ששיגר דוברו של המנהיג ביום שני על החלטתו לקחת את סמכויות מנכ"ל ש"ס לידיו, מלמדים על התהליך שהוא מבצע וגם על הדמיון לנתניהו בביצוע תהליכים איטיים בדרך לשינוי תרבות ארגונית.

אחרי שנים של סביבה פוליטית, משנה דרעי את קבוצת האנשים ה'מוסמכים' לדבר בשמו ומהיום גם בתור לחתימת המנכ"ל יוכלו הפעילים לקבל עוד חצי הזדמנות להציג בפניו את ענייניהם.

'פתיחת המכרז' שהוציא דרעי לתפקיד מנכ"ל ש"ס ושמור למשמרת בידיו, מבזרת את הכוח ומגדילה את התחרות על קרבתו של המנהיג. ההחלטה של דרעי פותחת למעשה את שסתום הפניות והאינטרסים שנצברו בדרך אליו בצוואר בקבוק אחד של חותמת המנכ"ל. מהיום, הכריז דרעי, הוא גם זה שחותם.

את החיבוק לעליית הכוחות החדשים בש"ס כבר נתן דרעי בשלל הזדמנויות עם דמויות שמתחו לקצוות את הקונצנזוס הקלאסי של המפלגה, בדמות אברשה אוחיון, יאיר לוי ואפילו יגאל גואטה שבישר את בשורת ביזור הכוח ומחזיקים גם בקשר בלתי אמצעי למנהיג.

המסלול עליו צועד דרעי בפתיחת מעגל האנשים דרכם ניתן להגיע אליו, הם ביטוי להמשך תסיסת הכוחות הצעירים בש"ס והזדמנות למעגלים חדשים.

לא בדקתי את המספרים אבל במדינת ש"ס נולדים מידי יום עשרות תינוקות חדשים ומידי שנה מצטרפים אלפי בוגרים למעגל החיים, שלומדים, עובדים, יוצרים ובונים עולם טוב יותר.

ב- 2020 החלק האיכותי של האנשים הללו, לא יפנה להשתלב במדינת ש"ס בה עיקר הכוח בדרך למנהיג מוחזק אצל 'אנשיו' של המנהיג.

דור שלם של צעירים ומוכשרים מחפש להתחרות במקומות שיבטיחו לו כללי משחק ברורים והוגנים ולא חסרים מקומות כאלה.

במדינת ש"ס וסביבתה עוקבים עכשיו בדריכות אחר ההתפתחויות בראשו של המנהיג. תיאוריות, קונספירציות ושלל מחשבות שמנסות לפצח את מחשבותיו של המנהיג עולות ויורדות אבל הקו של ביזור הסמכויות נמשך, אבל הדרך למסקנות על האיש שהפתיע עם מינוי הרב יעקב אביטן לשר הדתות בישראל, עוד ארוכה. אראלה של מדינת ש"ס.

במדינת ש"ס כבר יודעים שלמנהיג יש שעון 'זמן' משלו, בדיוק כמו במרחב הלבנטיני שלנו.

ארי גלהר ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד