י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למרות ההכחשות

סגן שר הבריאות: יוטל סגר לילי בחג החנוכה

לאחר אזהרתו הבוקר של פרוייקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש כי "ישראל במצב חירום", בשעות הצהריים התייצב לצדו סגן שר הבריאות יואב קיש ואמר כי הוא מסכים עם הניתוח של הפרויקטור במאה אחוז. לדברי קיש "כנראה יוטל עוצר לילי בימי חג החנוכה"

סגן שר הבריאות: יוטל סגר לילי בחג החנוכה
הדלקת נרות חנוכה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החשש הגדול מתאמת, לאחר שהבוקר (שלישי) אמר פרוייקטור הקורונה, הפרופסור נחמן אש בדיון הערכת המצב היומי של משרד הבריאות. כי ישראל במצב חירום בעקבות העלייה בתחלואה, בשעות הצהריים הזהיר סגן הבריאות כי יוטל סגר לילי ב'חגי דצמבר' כלומר, ימי החנוכה.

"אני מסכים עם הניתוח של הפרוייקטור במאה אחוז", אמר סגן שר הבריאות יואב קיש לירון אברהם בחדשות 12, עוד הוסיף "יש עלייה במספר הנדבקים שנובעת גם מעלייה בבדיקות אבל גם מאחוז המאומתים. החשש שלי מהציבור זה לא השאננות, אלא דווקא יותר השחיקה והעייפות והשמיעה על החיסונים. זה לא נגמר, אנחנו חייבים לדחוף ולהחזיק מעמד ולהקפיד על כל המגבלות".

"סל הכלים הוא מוגבל, הוא מצומצם, אף אחד לא רוצה להגיע לסגר. יש לנו כלי אחד שכנראה נשתמש בו בתקופת החגים, זה הנושא של סגר לילי שהוא לא פוגע בכלכלה – הוא פוגע באיכות החיים, אבל הוא מצמצם את המפגשים הקהילתיים שיש בחגים האלה. אנחנו חושבים שהוא נכון דווקא לתקופת החגים, אני בהחלט רואה היגיון בלעשות עוצר לילה כדי למנוע עלייה בתחלואה" הוסיף קיש.

כזכור, כבר לפני חודש הזהיר שר השיכון, יעקב ליצמן, ואמר בראיון לאבי בלום ומשה גלסנר בתכניתם 'שחור-לבן' המשודרת בערוץ 'הכנסת' "אמרתי לרוני גמזו ולראש הממשלה כבר בתחילת אוגוסט, תעשו סגר, כשמספר החולים עמד רק רק על אלפיים חולים, לא 8000 ו-9000, וזאת על מנת למנוע את הסגר בראש השנה וביום כיפור. לא הקשיבו לי", תקף ליצמן, והוסיף "התכנון היה מלכתחילה לעשות סגר על החגים, כפי שהם מתכננים עכשיו על חנוכה".

"עכשיו הם מדברים על חנוכה, הם פותחים עכשיו למרות שיש בעיה כי פניהם לסגר בחנוכה"? תהה בלום, גלסנר הוסיף לשאול וניסה לחדד, "אתה יודע או מעריך?", ליצמן השיב בצורה חד משמעית, "כן, הם מתכננים לעשות סגר נוסף בחנוכה".

שעות לאחר מכן הכחיש שר הבריאות יולי אדלשטיין את הדיבורים על סגר בחג החנוכה, "אני שומע את התיאוריה על סגר חנוכה, אני לא יודע על מה היא מבוססת", אמר אדלשטיין בריאיון למהדורה המרכזית ב'חדשות 12'.

יושב ראש איגוד ‏רופאי בריאות הציבור, הפרופסור חגי לוין הוסיף אז כי נתניהו מתנהל מתוך תכנון סגרים נוספים ולא מתוך רצון להימנע מהם. בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל אמר לוין: "הייתי בדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא אמר שהוא לא יהסס להטיל סגר שלישי ורביעי, זה מצב נורא. המטרה שלו צריכה להיות לעשות הכל כדי שלא יהיה סגר נוסף".

יואב קיש נחמן אש חנוכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד