י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפריצה לפלאפון חשפה

עובד הדליף סודות ויפצה את החברה ב-400 אלף דולר

חברת הענק טסלה לייצור מכוניות חשמליות תבעה עובד לשעבר בחברה שהדליף סדרת ליקויים לעיתונאים, וזכתה במשפט כשאותו עובד ייאלץ לפצות את החברה ב-400 אלף דולר

עובד הדליף סודות ויפצה את החברה ב-400 אלף דולר
מכונית חשמלית של טסלה צילום: pixabay

עובד בחברת הענק טסלה שהדליף לעיתונאים מידע על ליקויים ישלם פיצויים לחברה על סך 400,000 דולר - כך דווח במגזין בלומברג. ההדלפה התגלתה לאחר שמנכ"ל החברה פרץ באמצעות חוקרים פרטיים לטלפון של העובד.

על פי הדיווח, העובד, מרטין טריפ שמו, התעמת עם אילון מאסק, מנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות ובעקבות כך שלח לעיתונאים מיילים ובהם סיפר על ליקויים בייצור המכוניות החשמליות במפעל בנבאדה. מרטין חשף סודות מסחריים על תהליך הייצור של טסלה מודל 3.

לפני כשנתיים הגישה החברה תביעה שהאשימה את טריפ בהדלפה בלתי חוקית, ובמסגרת הסכם הפשרה שנחתם הוא הודה בהפרת חוק סודות מסחריים והפרת הסכמי שמירה על סודיות עליהם חתם, וישלם לחברה פיצוי על סך 400 אלף דולר. 

נציין, כי טריפ תבע את המנכ"ל אילון מאסק על פוסט מעליב שכתב עליו ברשת, אולם השופט פסק כי אין זה לשון הרע כיוון שאי אפשר להוכיח שמאסק פעל בזדון.

אחד ממנהלי החברה סיפר לבלומברג כי ההדלפה התגלתה בזמן שטריפ עדיין עבד בחברה באמצעות חוקרים פרטיים שנשכרו על ידי מאסק ופרצו לו לטלפון. לאחר שהתגלתה ההדלפה הוא פוטר.

אילון מאסק מכונית טסלה תביעת פיצויים הדלפה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד