י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למדה בהרצליה ותל אביב

האיראנים טוענים: שחררנו סוכנת מוסד ישראלית

האוסטרלית ששוחררה לפני ימים מספר בעסקת חליפין מכלאה בטהרן, היא בעצם סוכנת מוסד ישראלית. כך על פי הדיווחים הערב בכלי תקשורת איראניים | לטענתם לאחר ההכשרה היא נשלחה לאירן דרך בחריין כדי לאסוף מידע

האיראנים טוענים: שחררנו סוכנת מוסד ישראלית
אילוסטרציה צילום: pixabay

כלי תקשורת המקושרים לממשל האיראני ומזוהים עימו מדווחים הערב (שלישי) כי ד"ר קיילי מור-גילברט, האוסטרלית ששוחררה לפני מספר ימים בעסקת חליפין מכלאה בטהרן, הייתה סוכנת של המודיעין הישראלית.

האיראנים טוענים כי אביה של מור-גילברט יהודי, והיא עצמה התגיירה בבריטניה ב-2007 וביקרה מאז פעמים רבות בישראל, שם גם למדה עברית והייתה סטודנטית במרכז הבין-תחומי בהרצליה וכן במכון למחקרים אסטרטגיים בתל אביב. בהמשך יצרה קשר עם סוכן שב"כ בשם רוסלן חודורוב שלימד אותה פרסית ותקשורת מוצפנת ותדרך אותה להסב את תחום המחקר האקדמי שלה ממעקב אחרי פעילות אירן בסוריה אל מעקב אחרי פעילות האופוזיציה השיעית בממלכת בחריין.

לטענתם לאחר ההכשרה היא נשלחה לאירן דרך בחריין כדי לאסוף מידע על פעילות ראשי האופוזיציה השיעית באירן, שם החלה ללמוד באוניברסיטה בעיר קום. במהלך הלימודים ניסתה להפגש עם מנהיג האופוזיציה באיראן, מה שהוביל לתפיסתה.

נכיר, כי לפני כשבוע שוחררה גילברט בתמורה לשחרורם של שלושה סוכנים איראנים שהיו כלואים בתאילנד לאחר שניסו לפגוע בשגרירות ישראל. מהדיווח שתיאר את תהליך השחרור עולה כי שלושה גברים לא מזוהים - אחד מהם בכיסא גלגלים - היו עטופים בדגלי איראן ונפגשו עם גורמים רשמיים איראניים, מור-גילברט נכנסה לבניין עם שגריר אוסטרליה בטהרן, לינדל זאקס, ואז הורידה את מסכת הפנים שלה. מאוחר יותר היא נכנסה לטנדר לבן כשהיא נושאת תיק חום.

גילברט היתה מרצה ללימודי איסלאם באוניברסיטת מלבורן, ומעצרה של מור-גילברט פורסם על ידי איראן בספטמבר 2019,  נעצרה שנה קודם לכן. העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח כי מור-גילברט נעצרה בשדה התעופה בטהרן על ידי משמרות המהפכה בספטמבר 2018 לאחר שהשתתפה בכנס אקדמי בעיר הקדושה קום, במרכז איראן.

בזמנו, היא הכחישה את האישומים נגדה. אך התקשורת האיראנית גזרה קשר של שתיקה על המקרה  של מור-גילברט. והמידע המועט שכן הגיע, הגיע בעיקר מהרשויות באוסטרליה, ממשפחתה ומהתקשורת הבריטית.

על פי המכתבים שהבריחה מהכלא ופורסמו בתקשורת הבריטית בינואר, מור-גילברט דחתה את הצעתה של טהרן לעבוד כמרגלת. מור-גילברט כתבה כי עשרת החודשים הראשונים שהיא בילתה באגף מבודד בכלא אווין בטהרן פגעו קשות בבריאותה הנפשית, כך על פי הפרסום ב"גרדיאן". "אני לא מרגלת, מעולם לא הייתי מרגלת ואין לי שום עניין לעבוד עבור ארגון ריגול בשום מדינה" כתבה. "כשאני אעזוב את איראן, אני רוצה להיות אישה חופשית ולחיות חיים חופשיים, לא בצל סחיטה ואיומים", הוסיפה.

איראן סוכן מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד