י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תמיד מאשימים אותנו"

חיסול המדען: השר הסעודי תוקף את איראן

חיסול מפקד התוכנית האיראנית זעזע את העולם הערבי בכלל ואת איראן בפרט | שר במשרד החוץ הסעודי תוקף את איראן על כך שהיא מאשימה את מדינתו במעורבות בחיסול

חיסול המדען: השר הסעודי תוקף את איראן
אזרחים באיראן צילום: unsplash

השר במשרד החוץ הסעודי, עאדל אל-ג'ובייר, תוקף את איראן אחרי שהאשימה את סעודיה במעורבות בחיסול מדען הגרעין האיראני, מוחסן פרחיזאדה וכותב: "שר החוץ האיראני, זריף, נואש להאשים את סעודיה בכל דבר שלילי שקורה באיראן. הוא יאשים אותנו גם ברעידת האדמה הבאה או בשיטפון הבא?".

הוא הוסיף כי סעודיה כמדיניות אינה מעורבת בחיסולים, בניגוד לאיראן שעשתה זאת מאז המהפכה האסלאמית ב-1979: "אפשר לשאול אותנו ועוד הרבה מדינות שאיבדו אזרחים בגלל ההתנהגות הנפשעת והלא חוקית של איראן!"

דבריו מגיעים לאחר דבריו של שגריר סעודיה באו"ם, עבדאללה אל-מעלמי, שאמר בראיון לערוץ הרוסי RT בשפה הערבית כי סעודיה אינה תומכת במדיניות החיסולים בשום אופן, בתגובה על חיסולו של מדען הגרעין האיראני, מוחסן פרחיזאדה: "אובדן של מדען מוסלמי הוא אובדן לאומה האסלאמית בכללותה".

עם זאת הוא הציע לאיראן להוכיח לקהילה הבינלאומית את כוונותיה הטובות ביחס לתכנית הגרעין שלה על מנת שהמדענים שלה לא יהיו בסכנה. הוא קרא לאיראן שלא להסלים את המצב כיוון שתגובות אמוציונאליות לא יניבו תוצאות חיוביות. יש לציין כי זוהי התגובה הסעודית הראשונה לחיסולו של מדען הגרעין האיראני.

בריאד לפי שעה לא פרסמו הודעת גינוי מסודרת כפי שעשו מדינות אחרות במפרץ ובהן האמירויות ובחריין שנרמלו את היחסים עם ישראל. כך דווח ב'כאן 11'.

מוחסן פחריזאדה איראן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד