י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החלטה גורלית

רופא יהודי מספר: "זה מה שקרה כשנפגשתי בחולה קורונה המכוסה בקעקועים נאציים"

רופא יהודי שנקלע לטיפול בחולה קורונה גילה לתדהמתו כי גופו של המטופל מכוסה בקעקועים של סמלים נאציים | בפוסט ארוך הוא מספר על התחושות הקשות וההחלטה הגורלית

רופא יהודי מספר: "זה מה שקרה כשנפגשתי בחולה קורונה המכוסה בקעקועים נאציים"
הרופא היהודי טיילור ניקולס צילום: מתוך טוויטר

ד"ר טיילור ניקולס הביט בחולה קורונה שלפניו שהתקשה לנשום. כאשר עשה הכנות למתן טיפול רפואי דחוף, הוא עצר. האיש היה מכוסה בקעקועים נאציים. "אל תיתן לי למות, דוקטור," אמר האיש לניקולס.

ניקולס, רופא לרפואת חירום יהודי בסקרמנטו, אמר בטוויטר בפוסט ארוך, כי הוא ראה וטיפל בחולים עם קעקועים דומים פעמים רבות לאורך הקריירה שלו, אך זו הייתה הפעם הראשונה שהוא זיהה את האמביוולנטיות שלו (אמביוולנטיות היא יכולת לחוות בו זמנית רגשות המנוגדים זה לזה).

ניקולס אמר כי למרות "התסכול ורגע ההיסוס שלו", הוא וצוותו עבדו בצורה חלקה וטובה בכדי לתת למטופל את הסיכוי הטוב ביותר לשרוד. "צלב הקרס בלט על חזהו, היו קעקועים של האס אס וסימנים אחרים של נאצים" סיפר הרופא.

"היינו צוות שכלל רופא יהודי, אחות שחורה ומטפל נשימתי אסייתי, כולנו ראינו את סמלי השנאה על גופו שהודיעו כלפי חוץ ובגאווה על השקפותיו, כולנו ידענו מה הוא חושב עלינו, איך הוא מעריך את חיינו".

"הוא כבר היה במצב לא טוב, הוא אמר שאם צינור הנשימה הוא הדרך היחידה שהוא יכול לשרוד, הוא רוצה שנעשה כל מה שאנחנו יכולים להציל אותו, התמודדתי עם מצבים אלו אינספור פעמים מאז לימודי הרפואה, צלבי הקרס, החולים הגזעניים, בכל פעם אני מרגיש קצת מזועזע, אבל נכנסתי לתפקיד הזה ורציתי להציל חיים, אמרתי לעצמי שאני רופא וכל השאר לא משנה".

"אני עובר על התרופות ומתכנן עם האחות, אני עוצר, אני רואה את הקעקוע של האס אס וחושב מה הוא יכול לחשוב על כך שרופא יהודי מטפל בו עכשיו, או עד כמה היה אכפת לו מחיי אם התפקידים היו מתהפכים".

אחרי פרסום הפוסט, ניקולס קיבל תמיכה מדהימה מאנשים בטוויטר, חלקם עובדי שירותי בריאות בעצמם, וחלקם שאיבדו את יקיריהם במהלך התפשטות הקורונה.

קורונה ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד