י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שעת השין מתקרבת

הבחירות כבר מבעד לפתח: הח"כים יצביעו היום על פיזור הכנסת

הכנסת ה-23 שהוקמה בסימן של אחדות ומצב חירום לאומי, תתכנס היום בשעות הצהריים להכריע לאן מועדות פניה | הסיכוי שהיא תישאר על כנה נראה קלוש ביותר, אך בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, שום דבר אינו צפוי | ובינתיים בסיעות החרדיות מתכוננים למנוע מחטפים ברגע האחרון

הבחירות כבר מבעד לפתח: הח"כים יצביעו היום על פיזור הכנסת
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כשמונה חודשים לאחר שהושבעה בחגיגות, ובתום חודשים שהממשלה ידעה בעיקר חילוקי דעות וקרבות, חברי הכנסת יצביעו היום על פיזור הכנסת ויציאה לבחירות בזק, כשברקע ההאשמות בין הסיעות על האשם בדרדור המדינה לבחירות.

לקראת השעה 13:00 יצביעו חברי הכנסת על הצעת 'יש עתיד' לפזר את הכנסת, אחרי שכבר נראה כי יש רוב מבטיח לחקיקה, שזוכה לתמיכת הסיעות מהאופזיציה וחברי סיעת כחול לבן שבקולם יפרקו את הממשלה.

שאלת השאלות היא: האם ידרשו להשלים את פיזור הכנסת עוד היום או שימתינו עד לשבוע הבא כדי לתת פתח למציאת פשרה בין בני גנץ לבנימין נתניהו, דבר שנראה קלוש שיקרה.

לא ברור כיצד ינהגו בליכוד לאור העבודה שכחול לבן יצביעו נגד הממשלה, בסיעה נשמעו הבוקר (רביעי) קולות לפטר את שרי כחול לבן, אך תיקון חוק יסוד הממשלה שתוקן לאור הקמת הממשלה, מחייב לקבל את אישורו של גנץ לפיטורי שרים מגוש כחול לבן.

בנוסף, במהלך היום יעלו מספר הצעות חוק שמעלות את זעמם והתנגדותם של הסיעות החרדיות, שלא בטוח שיצליחו לגייס רוב להפילם. מדובר בשרשרת חוקים שהוגשה על ידי כחול לבן ונועדה לפגוע בערכי הדת בישראל.

מפלגת כחול לבן הליכוד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד