ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יוצאים לבחירות

סקר מנדטים: ליברמן כבר לא לשון מאזניים

שעות קודם שיצביעו חברי הכנסת על פיזור הכנסת בקריאה טרומית, סקר מנדטים שפורסם הבוקר (רביעי) ברדיו 103fm ונערך במקביל לנאום גנץ קבע: גוש הימין עם 67 מנדטים, ימינה שומרת על כוחה והרשימה המשותפת נחלשת

סקר מנדטים: ליברמן כבר לא לשון מאזניים
מצביע בקלפי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מיוחד שערך מנחם לזר מ'פאנלס פוליטיקס' עבור התוכנית 'שבע תשע' ב־103fm מלמד כי הבחירות עתידות להעניק לגוש הימין רוב משמעותי בכנסת הבאה, וזאת למרות שנתניהו נחשב האשם העיקרי בהקדמתן.

על פי הסקר, לגוש הכולל את הליכוד וימינה יחד עם המפלגות החרדיות, 67 מנדטים בכנסת הבאה. גוש המרכז־שמאל נמצא הרחק מאחור עם 45 מנדטים, ובתווך - ישראל ביתנו עם 8 מנדטים שלא יכולים להשפיע על התוואי הפוליטי.

את רשימת המנדטים מובילה מפלגת הליכוד עם 29 מנדטים, ימינה תופסת את המקום השני ושומרת על גובהה עם 23 מנטדים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ל־18 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ זוכה ב 10 מנדטים בלבד, הרשימה המשותפת נחלשת והפעם מגיעה ל־12 מנדטים בלבד.

בסיעות החרדיות, ש״ס זוכה ל־8 מנדטים, יהדות התורה ל־7. מנגד, ישראל ביתנו עם 8 מנדטים ומרצ סוגרת את הרשימה עם 5 מושבים בכנסת הבאה. גם בסקר זה מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה.

בנוסף, בסדר נשאלו המשיבים מי לדעתם אשם בבחירות, 48 אחוזים סבורים כי ראש הממשלה בני ין נתניהו הוא האחראי המרכזי ליציאה לבחירות. ו30 אחוזים בלבד סבורים כי האחראי הוא דווקא רה"מ החליפי גנץ.

עוד נבדק תרחיש של כניסה למפה הפוליטית של מפלגה חדשה בראשות הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. על פי התוצאות, כלל לא מדובר במפץ פוליטי, שיכול לשנות באופן משמעותי את מפת הגושים: מפלגה שכזו זוכה ל־4 מנדטים, על סף אחוז החסימה - 2 מתוכם מכחול לבן, 1 מהליכוד ו־1 מימינה.

בחירות איווט ליברמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד