י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כנסת מפוזרת

בכיר בכחול לבן: אין צורך בבחירות - ניתן להחליף ממשלה בכנסת

השעות הקרובות יחרצו את גורלה של ממשלת האחדות בכנסת ה-23, אך אם עד עתה היה נראה כי התוצאות כבר צפויות מראש, הרי שכעת בא בכיר בכחול-לבן, עם תרחיש אחר בו הממשלה מתחלפת ללא בחירות | מה הסיכויים להשלמת מהלך שכזה? | כל התרחישים העומדים על הפרק

בכיר בכחול לבן: אין צורך בבחירות - ניתן להחליף ממשלה בכנסת
נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

התרחיש שעלה מספר פעמים באופן לא פומבי ובחדרים השקטים מצליח להדאיג כעת את הליכוד ואת הסיעות החרדיות, אחרי שבכיר בכחול לבן מעלה אפשרות כי ימנעו מבחירות על ידי הקמת ממשלה בתוך הכנסת הנוכחית.

הבוקר בראיון לגלצ אמר השר יזהר שי כי "אין צורך ללכת לבחירות אם ניתן להחליף את הממשלה בתוך הכנסת הקיימת", תוך שהוא חושף כי "יש מגעים לכך כל הזמן אבל ככל הנראה הם טרם הבשילו".

לא ברור באמת מה הסיכוי להקמת ממשלה בתוך הכנסת הנוכחית, אחרי שהניסיון להקים ממשלה ללא חברי גוש הימין קודם הקמת ממשלת האחדות הנוכחית נכשלה בעקבות החובה לצרף לתמיכה מבחוץ או מבפנים את חברי הרשימה המשותפת.

גם תרחיש הפוך, כי דווקא נתניהו יקים ממשלה לצד חברי סיעת 'דרך ארץ' וסיעת 'ימינה' לא נראה ריאלי בעקבות הזעם של נציגי ימינה והזינוק בסקרים של בנט, ובפרט שהבוקר חה״כ איילת שקד אמרה: "אין קואליציה אחרת בכנסת הנוכחית. ⁦‪נתניהו‬⁩ פירק במו ידיו את גוש הימין".

בחירות יזהר שי הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד