י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערה במשותפת

עבאס מתבצר בעמדתו וסופג מתקפה משולבת מצד חבריו לסיעה

יו"ר רע"מ ממשיך להתבצר בעמדתו אל מול לחץ מצד חבריו לסיעה, "אני לא בכיס של השמאל ולא בכיס של הימין, מי שרוצה אותנו צריך להיות בצד של הציבור הערבי" טיבי בתגובה "לא ארשה שבדפי ההיסטוריה מי מחברי המשותפת ימנע הפלת נתניהו"

עבאס מתבצר בעמדתו וסופג מתקפה משולבת מצד חבריו לסיעה
ראשי 'הרשימה המשותפת' ובתוכם מנסור עבאס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הדרמה במערכת הפוליטית הולכת ומתעצמת. שעות לאחר שיושב ראש כחול לבן בני גנץ החליט כי הוא נענה להצעתו של חברו לשעבר יאיר לפיד ואמר כי חברי כחול לבן יצביעו היום (רביעי) בעד הצעת אי האמון. בתוך כך מתברר כי עדיין לא כל חברי האופוזיציה יצביעו יחד יחד נגד הממשלה.

כפי שדווח אתמול בסיעת רע"מ, אחת מ-4 הסיעות המרכיבות את הרשימה הערבית המשותפת שוקלים להמשיך את קו שיתוף הפעולה עם הליכוד והעומד בראשה, קו אותה מוביל יושב ראש הסיעה מנסור עבאס ולהצביע יחד עם הליכוד, נגד הפלת הממשלה.

בראיון הבוקר הוסיף מנסור עבאס להתסיס את האווירה ואמר לרזי ברקאי בגל"צ כי אם נתניהו יצהיר כי יקציב כספים למיגור הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי, הוא יצביע יחד עם הליכוד. בראיון נוסף ברשת ב' ליואב קרקובסקי וקרן נויבך אמר עבאס "אני לא בכיס של השמאל ולא בכיס של הימין, מי שרוצה אותנו צריך להיות בצד של הציבור הערבי, איך אנחנו יכולים לקבל את פיזור הכנסת כשיש בעיות כמו קורונה? אני לא חלק מהקואליציה ולא חלק מגוש האופוזיציה".

במקביל חוטף עבאס מתקפה משולבת מצד חברי הרשימה הערבית המשותפת, יושב ראש הרשימה איימן עודה כתב הבוקר: כל יום שהממשלה הכושלת הזו ממשיכה בתפקידה הוא אסון לאזרחים, ההצבעה בעד פיזור הכנסת היא חובה מוסרית כי את נתניהו המסית והמושחת צריך להפיל ולא להנשים".

חבר הכנסת אחמד טיבי הוסיף אף הוא, "לא אסלח לעצמי ובני עמנו לא יסלחו לנו אם נאריך את חיי ממשלת נתניהו" עוד הצהיר "לא ארשה שבדפי ההיסטוריה מי מחברי המשותפת ימנע הפלת נתניהו".

חברתו לרשימה עיידה תומא סלימאן תקפה אף היא ואמרה "מהיום שהוקמה המשותפת נאבקנו נגד נתניהו ודרכו, לא מתכוונים להפסיק היום".

כזכור, אתמול מסרו גורמים ברשימה הערבית המשותפת אמרו לדפנה ליאל, חדשות 12, כי בישיבת הסיעה שנערכה אתמול בין כלל חברי הרשימה הערבית המשותפת הובהר למנסור עבאס שההצבעה נגד פיזור הכנסת והארכת חיי ממשלת נתניהו פירושה שהוא כבר לא חלק מהמשותפת הלכה למעשה.

כבר לפני כחודש פרסם עמית סגל כי הקולות בשטח הערבי הן לטובתו של עבאס, כאשר כפי שאמר עבאס "אנחנו לא חלק מהשמאל". לדבריו, יש להם את האינטרסים שלהם, את בעיית הפשיעה הגואה ברחוב הערבי, כשהם אומרים שבתקופתו של נתניהו הוענקו הכי הרבה תקציבים למיגור הפשיעה ברחוב הערבי".

הרשימה הערבית המשותפת בחירות מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד