כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

טבריה צוהלת: מים בשפע ובנינים חדשים

שר השיכון אריאל אטיאס הצפין לטבריה, לשם הגיע כאורחו של ראש העיר • על הפרק: מאות יחידות דיור בעיר, שיביאו לשינוי התדמית הירודה ממנה סובלת טבריה • דייג אוהב דגים?

שר השיכון עם ראש עיריית טבריה. צלם: ששון תירם
שר השיכון עם ראש עיריית טבריה. צלם: ששון תירם

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס קיים היום (ג') סיור עבודה בעיר טבריה, לקראת גל השיווקים הצפוי שם בקרוב שעתיד לחולל שינויים כלכליים וחברתיים בעיר ולהחזיר את טבריה למפת הנדל"ן הישראלית.

שר הבינוי והשיכון סייר יחד עם ראש העיר זוהר עובד במספר אתרים בעיר והתרשם מן ההתקדמות בהם, מהכנתם לשיווק ומתנופת הפיתוח העוברת על העיר, אחת מארבע ערי הקודש, בת כ-45 אלף תושבים.

משרד הבינוי והשיכון ישקיע סכום גדול של כ-35 מיליון שקל בשורת פרויקטים שיחדשו את פניה של העיר, ישפרו את תנאי המחיה בה ויאפשרו שיווק של דירות רבות לכלל המגזרים, לרבות מאות דירות למגזר החרדי, לשם בניית דירות חדשות בעיר במחירים נוחים.

לאחר שבעשור האחרון כמעט ולא היו שיווקים של מתחמים למגורים בטבריה, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם עיריית טבריה השקיעו מאמצים וסכומי כסף גדולים בכדי לקדם את מתחמי המגורים החדשים המיועדים למגוון של אוכלוסיות בעיר. כיום קיימים בעיר תכניות בתוקף של למעלה מ-2,000 יח"ד, ושיווק חלק ניכר מהן יחל בקרוב.

בין הפרויקטים המחוללים שינוי כלכלי וחברתי בעיר אותם מבצע משרד הבינוי והשיכון, בשיתוף עם הרשות המקומית ומשרדים נוספים, כלולה השקעה גדולה בשיפוץ השוק העירוני תוך הפיכת פניו לשוק מודרני, נקי, נגיש ומזמין. מלבד השוק עצמו יושקעו כספים רבים גם בשיקום האזור הסמוך לשוק. במשרד הבינוי והשיכון אומרים כי הניגוד הזועק בין השוק וסביבתו הנמצאים במצב גרוע, לעומת בתי המלון המפוארים, חייבו את שיקום מרכז העיר והחזרת עטרת העיר ליושנה. מלבד הפעילות במרכז העיר ייוחדו כספים לפעולות שיקום שכונות בשיכון ד' בטבריה עילית לצורך פיתוח שטחים ציבוריים ושיפוץ בתים, בשיקום חברתי ובמוסדות ציבור, לשם שינוי חברתי אמיתי בעיר.

שר הבינוי והשיכון פתח את ביקורו בסיור במוסדות התורניים ובתלמודי תורה בעיר וכן בשכונת פאר החרדית בטבריה עילית המחברת בין שכונת רמת אגוז לשיכון ג', שם מתוכנן שיווק קרקעות לבניית כמעט 400 יחידות דיור המותאמות לציבור החרדי, במקום הגבוה ביותר בטבריה (מתחת למגדל המים).

בין השכונות שתוכננו על ידי מינהל מקרקעי ישראל ושיווקן צפוי בקרוב ניתן למנות את שכונת 'מול הארבל' מעל כביש טבריה-מגדל עם נוף מרהיב לכנרת שם ישווקו כמעט 450 יחידות דיור יוקרתיות, שכונת מדרון האקליפטוס במבואה המערבית לעיר לבנייה צמודת קרקע ומדורגת עם כ-150 דירות ושכונת יער צבי בכניסה לעיר ממערב, הכוללת 168 יח"ד בבנייה מדורגת.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר כי "המשרד יסבסד עלויות פיתוח גבוהות כדי לעודד אוכלוסיות ולהוזיל מחירי הדירות בטבריה, גם במרכז העיר הסובל מהזנחה. עם סיום העבודות יוכל האזור להפוך למקום שיכבד את העיר החשובה והמרכזית, ויביא לשינוי חברתי אמיתי באוכלוסייה הותיקה של העיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד