י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שגרה תחת מגיפה

הושג מתווה מיוחד שיאפשר את פעילות הצהרונים בגני הילדים

משרדי האוצר והחינוך סיכמו על מתווה מיוחד שיאפשר את חזרתם לשגרה של פעילות הצהרונים בגני הילדים | יו"ר ועדת הכספים גפני: "המתווה הוא עוגן המרכזי המאפשר את היציאה לעבודה"

הושג מתווה מיוחד שיאפשר את פעילות הצהרונים בגני הילדים
גן ילדים בתקופת הקורונה צילום: חן ליאופולד, פלאש 90

משרד האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי סיכמו על מתווה שיאפשר חזרה מלאה לשגרה בפעילות צהרוני ניצנים בגני הילדים, ויקל על הרשויות המקומיות ובעלויות הגנים בשנת הלימודים הנוכחית תחת מגפת הקורונה. על פי המתווה, יעמיד משרד האוצר גישור תקציבי עד לסוף שנת 2020, שיקל על מימון שכר הסייעות בצהרוני ניצנים.

בנוסף סיכמו משרדי האוצר והחינוך על שורה של צעדים המעניקים לרשויות המקומיות ולבעלויות גמישות מקסימלית, שתאפשר הפעלה מיטבית של הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה. הצעדים כוללים גמישות ברכיבים המתוקצבים במסגרת הקול הקורא להפעלת הצהרונים ואפשרות להסטה ביניהם, הקלות בהנחיות הסטת כח אדם בין גנים, תקצוב נורמטיבי שיאפשר וודאות תקציבית ופשטות בירוקרטית ועיבוי מעני ההעשרה בגני הילדים המוכרים שאינם רשמיים.

המתווה לשנת הלימודים תשפ"א התקבל על ידי כלל הרשויות, ויבטיח את חזרתם המהירה של התלמידים למסגרות הצהרונים.

שר האוצר, ישראל כ״ץ אמר כי "קיימת חשיבות רבה בסיוע להורים לילדים בצהרונים, כדי לאפשר להם לצאת לעבודה, כחלק מתהליך החזרת המשק הישראלי לצמיחה ותעסוקה. אמשיך לפרוש רשת בטחון כלכלית לכל מגזרי האוכלוסייה ככל שידרש".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר כי "פעילותם התקינה של הצהרונים היא העוגן המרכזי המאפשר את היציאה לעבודה, קיימנו דיונים רבים וניהלנו מו"מ ארוך, לא הרפיתי לרגע מהעניין ואני שמח על הפיתרון שהושג".

משרד האוצר משרד החינוך משה גפני ישראל כץ קורונה צהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד