ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות הביקורת בעולם הערבי

בכירים באמירויות: "היינו בטוחים שהסיפוח יהרוג את פיתרון 2 המדינות"

באיחוד האמירויות שומעים את הביקורת בעולם הערבי ובייחוד מאנשי הרש"פ על חתימת הסכם הנורמליזציה עם ישראל וטוענים כי חתמו על ההסכם כדי לעצור את תוכנית הסיפוח | באמירויות מתכוננים לגל תיירות בישראל

בכירים באמירויות: "היינו בטוחים שהסיפוח יהרוג את פיתרון 2 המדינות"
לומדים עברית באיחוד האמירויות צילום: באדיבות המצלם

מאז חתימת הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, מדי יום אנו מתבשרים על שת"פ חדש בין המדינות. במשרד החוץ האמירתי מתמקדים בתיירות הרבה שתגיע בקרוב מישראל. 

ג'מאל אל-מושארך, מנהל משרד החוץ של איחוד האמירויות הערביות ומנהל המחלקה לתכנון מדיניות, אמר בראיון לתקשורת בשפה האנגלית, כי "התיירות צפויה לגדול בחודשים הקרובים, היוזמה להתקדם לנורמליזציה עם קשרים עם ישראל הייתה מאז ומתמיד חזון מבחינת האמירויות. בין הסיבות לכך, חשיבות היציבות באזור".

צוות מדיניות החוץ של איחוד האמירויות, כולל השגריר בארה"ב יוסף אל-אוטיבה והנד אל-אוטיבה, מנהל התקשורת האסטרטגית במשרד החוץ, אמרו בראיונות ובמאמרים האחרונים כיצד נוצר הסכם. במגזין המקוון היהודי Tablet, כתב הנד כי "היינו בטוחים שהסיפוח הישראלי יהרוג את פיתרון שתי המדינות אחת ולתמיד, אז פעלנו מהר והצענו נורמליזציה של קשרים תמורת עצירה לסיפוח".

"איחוד האמירויות מצפה כי שלום חם ייווצר במהרה, מכיוון שלירושלים ואבו דאבי אין היסטוריה של סכסוכים, עם זאת, בעוד ההסכמים מועילים לאזור, נושא השלום עם הפלסטינים וישראל חשוב גם כן". ג'מאל אל-מושארך ציין כי "האמירויות רוצות למלא תפקיד חיובי בכל דרך בהמשך השיחות בין ישראל לפלסטינים".

 

 

איחוד האמירויות סיפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד