י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ראיון לוחמני • "זה תפקיד של מקום 1"

ליצמן תוקף בראיון ל'בחדרי' את פרוש ואייכלר: "לא חייב להם דין וחשבון"

בתום חודשיים סוערים שעברו על יעקב ליצמן, הוא מעניק היום ראיון לוחמני לאתר 'בחדרי חרדים'. תוקף את חבריו לסיעה שביקרו אותו: "לא חייב להם דין וחשבון", מתנגד לפריימריז פנימיים | מעיד: "יחסינו עם נתניהו - על דרך המלך" וגם, האם הוא יתמודד לקדנציה נוספת? • צפו בראיון

ליצמן תוקף בראיון ל'בחדרי' את פרוש ואייכלר: "לא חייב להם דין וחשבון"
השר יעקב ליצמן בראיון ל'בחדרי חרדים' צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

את החודשיים האלה ליצמן לא ישכח, הוא נאלץ לעזוב את תפקידו כשר בממשלה בעקבות טענות על תפקוד הממשלה מול החרדים בטיפול בקורונה, ניסיון ראשון לחזור בתפקיד סגן השר תחת יצחק כהן מש"ס עלה בתוהו, רצה הקב"ה וזימן לו הזדמנות נוספת שהגיעה בעקבות התפטרותו הפתאומית של יצחק כהן מתפקיד שר השיכון. בדרך חזרה לכסא בממשלה הוא נלחם באופוזיציה מבית של סגן השר מאיר פרוש וחה"כ ישראל אייכלר.

היחס של הממשלה בנושא הקורונה לא השתנה, גם ביטאון הבית 'המודיע' מוסיף לתקוף אותה. הממשלה שנמצאת על סף פירוק מעלה בפני השר ליצמן כמה אתגרים, גם בתוך הסיעה, שאלת הפריימריז, התמיכה העיוורת בראש הממשלה בנימין נתניהו וגם שאלת השאלות, האם הוא ימשיך לקדנציה נוספת ברשימה בכנסת. שעל כל אלה הוא משיב בראיון לוחמני לאתר 'בחדרי חרדים'.

השר יעקב ליצמן, כפוליטיקאי וותיק ומנוסה, מעריך היום באוזני 'בחדרי חרדים', שהכנסת תתפזר ולא תימצא פשרה, "זה נראה שהולכים לפיזור, אני אומר את זה כבר תקופה ארוכה, הייתי חבר כנסת וישבתי במליאה חודשיים, ראיתי את דרך הניהול ואת כל הוויכוחים, אין מנוס והולכים לבחירות". שהוא דוחה אפשרות של הקמת ממשלה חלופית, "אני בבלוק עם נתניהו" הוא מכריז ומסרב לדון על אפשרויות נוספות. 

במחלוקת בין 'כחול לבן' ל'ליכוד', ליצמן מסרב להצביע על זהות האשם בבחירות. "אני יכול להגיד דבר אחד", הוא אומר נחרצות, "מה שכחול לבן טוענים שלא מקיימים הסכמים", מאשים ליצמן, "ההסכם הראשון שכחול לבן היו צריכים לקיים זה על העברת חוק הגיוס, סוכם להעביר את החוק שבוע אחרי הקמת הממשלה, היה צריך להעביר את זה".

ליצמן מאשים את גנץ שהיה הראשון להפר את ההסכם, בכך שהוא לא העביר את חוק הגיוס במועד שנקבע בהסכם הקואליציוני, "היה צריך לגמור את זה מייד, אבל הוא לא עשה את זה והוא לקח אותנו כבני ערובה לכל מיני דברים", טוען ליצמן, ומוסיף: "הוא (בני גנץ א"ק) הפר את ההסכם הקואליציוני, אז מה יש לו טענות אם אחרים מפרים?", תוהה ליצמן ותוקף, תוך שהוא ממהר לתקן, "אם הפרו את ההסכם, אני לא בדקתי", זאת כדי שלא ייראה כמי שמאשים את נתניהו בהפרת ההסכם.

אנחנו שואלים את ליצמן על היחס שבין החרדים לבין ראש הממשלה, הזעם שהחל דווקא אצל ליצמן בבית, מאמרים בביטאון המפלגה והחסידות 'המודיע', מאמרים שאגב נמשכו גם השבוע, אך כנראה ליצמן הספיק לשכוח את הזעם שלו עצמו ומעיד הערב כי הכל חזר לדרך המלך; "אני וחבר הכנסת גפני ישבנו עם נתניה וליבנו את הדברים, היתה תקופה של טענות, העובדה שפרשתי מהממשלה, דבר שאף אחד לא עשה לפני, פרשתי ועשיתי את המחאה - עכשיו חזרתי ואני מקווה שעלינו על דרך המלך".

על המתקפה האישית כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיעה לאור תרחיש של סגר בחנוכה, אומר לנו השר ליצמן, "אני לא אחראי... יש ב'המודיע' כל כך הרבה כתבים וכל אחד כותב מהרהורי ליבו והם יכולים לכתוב מה שהם רוצים", השהוא מבהיר הבהרה חריגה, שלטענתו ביטאון המפלגה "אף אחד לא מדבר איתי זה (המאמרים ב'המודיע') לא מייצג שום דבר, מה שיש לי להגיד אני אומר בשמי".

לגבי התרחיש לסגר השלישי ולטענות כי הם נעשים דווקא בחגי ומועדי ישראל אומר לנו השר ליצמן, "העובדה שאצל החרדים ירדה התחלואה, אז שיעשו סגר רק אצל החילונים והערבים ולא אצלנו החרדים", הצעה שכמובן לא הגיונית, שכן המטרה של משרד הבריאות היא למנוע התקהלויות דווקא בציבור החרדי, כפי שצוטטו בכירי משרד הבריאות בערוצי התקשורת.

על חזרתו לממשלה מסרב ליצמן להשיב לנו, מה השתנה מאז שאמר שלא יכהן, ועד להשבעתו מחדש לפני שלושה שבועות. ליצמן תוקף את חבריו לצד כותב השורות, "אני לא חייב לתת דין וחשבון לאף אחד על מה שעשיתי, גם לא לך, גם לא לפרוש וגם לא לאייכלר". הוא מסרב להתייחס לטענות שהם העלו כי המהלך נעשה בחוסר תיאום, "ההחלטה היתה על התפקיד ולא על הקואליציוני, לא לא חייב להתייעץ". לטענתו זה תפקיד של מקום ראשון ברשימה ולא של המפלגה כולה, כך שהוא המחליט הבלעדי.

על אפשרות שלא ימשיך לכהונה נוספת אומר ליצמן, "צריך פריימריז אצל גדולי התורה", הוא אומר בהומור, "אני צריך לשאול את גדולי התורה אם להמשיך", ובנושא חילוקי הדעות בתוך הסיעה ולדרישה שעלתה לעשות פריימריז להרכב הרשימה בעיקר בין ויז'ניץ לבעלזא, אומר ליצמן: "אי אפשר לעשות פריימריז כי צריך פריימריז גם בש"ס וגם בדגל התורה וזה לעולם לא יקרה".

יו"ר 'יהדות התורה' מבהיר לסיום כי לא ינסה להרגיע את הקרבות הפנימיים, "זה לא תפקידי אני מספר אחד בסיעה שלי אני הכי גדול (חסידות הכי גדולה א"ק) מעבר לכך שיחליטו מה שהם רוצים". כך ליצמן בראיון ל'בחדרי חרדים'.

יעקב ליצמן ראיון מיוחד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד