י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי ההצבעה הדרמטית

נתניהו: "גנץ צריך להרים את האמברקס". צפו

ראש הממשלה התייצב הערב מול המצלמות והגיב לחוק פיזור הכנסת שעבר היום במליאה ברוב קולות. הוא קרא לבני גנץ להתעשת ולחזור בו | גנץ מגיב מיידית ואומר: "אם לא היה משפט - היה תקציב. אם לא היה משפט הייתה ממשלה מתפקדת. אם לא היה משפט - הייתה אחדות" • צפו

נתניהו: "גנץ צריך להרים את האמברקס". צפו
בנימין נתניהו בהצהרה בכנסת צילום: לע"מ

שעות לאחר שחוק פיזור הכנסת עבר בקריאה טרומית ברוב של 61 מול 54 מתנגדים, התייצב הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ותקף את שותפו בני גנץ שלדבריו נגרר אחרי לפיד ובנט ומקיים 'קואזיציה', אופוזיציה בתוך הקואליציה.

תחילה פתח נתניהו עם נושא הקורונה ובהמשך פנה לנושא הבוער שעל סדר היום: "גנץ צריך להרים את האמברקס ולעצור את ההידרדרות לבחירות ואת המתקפות האלה. צריך להתנהג אחרת". אמר ראש הממשלה והבטיח יציבות "אם כחול לבן יפסיקו את פיזור הכנסת תהיה אחדות, אבל זה לא יכול להיות אם כחול לבן יקיימו ממשלה בתוך ממשלה, אופוזיציה בתוך קואליציה, 'קואזיציה'. מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה, מקבלים החלטות בממשלה ואחר כך מצביעים נגדם בכנסת. למשל ההסכם על המינויים. עשינו הסכם שנקים ועדה שתמנע את המכרזים האפורים האלה, של 'חבר מביא חבר'. הם לא מוכנים לעשות את זה".

לדברי נתניהו, "אני יודע שהציבור מצפה לדבר אחר והציבור צודק. להם אין בעיה, מה אכפת להם? אין להם אחריות אז הם מוכנים לגרור את המדינה לבחירות מסיבות אישיות. זה לא אחראי, הציבור רוצה אחדות וממשלה שעובדת יחד למענו".

עם סיום דבריו, פרסם יו"ר 'כחול לבן' ושר הביטחון בני גנץ תגובה מצולמת, בה אמר: "נתניהו, תמה עת התרגילים.
נגמר מסע ההסתרות והשקרים - הגיע מבחן המעשים. דווקא בגלל האתגרים הגדולים שלפתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן שמגיפה כלכלית, רפואית וחברתית משתוללת, מראה שאיבדת את זה".

גנץ המשיך ואמר, "כולנו יודעים את האמת, גם אתה - אם לא היה משפט - היה תקציב. אם לא היה משפט הייתה ממשלה מתפקדת. אם לא היה משפט - הייתה אחדות. האחריות עליך ורק עליך".

במפלגת 'ימינה' שבראשות נפתלי בנט הגיבו ומסרו: "שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל".

פיזור הכנסת ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה לתקשורת מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד