ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"בצר מסרק אותך?"

כך הצליף השר אמסלם בגנץ ולפיד • צפו בנאום המלא

ההצגה הכי טובה היום בכנסת, היתה ללא ספק הנאום שנשא השר דודי אמסלם מ'הליכוד' שתקף את גנץ בחריפות: "למה אתה צריך עוד צוות כפול? פתאום אני מבין. שמעתי אותך בטלוויזיה אומר: אני, יש לי 17 משרדים לנהל. אמרתי לעצמי: הוא ראש ממשלה? לראש ממשלה יש שני משרדים? לא הבנתי. לך יש שני משרדים? שני מנכ"לים? לא הבנתי. מר בצר, מה בבוקר בא? מסרק אותך? מלביש לך את העניבה? בוא תספר לי. זה ישראל לפני הכול" • צפו בדבריו המלאים

כך הצליף השר אמסלם בגנץ ולפיד • צפו בנאום המלא
דודי אמסלם נואם במליאה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

דקות לפני שמליאת הכנסת הצביע בעד ונגד חוק פיזור הכנסת, עלה שר הדגיטל והסייבר ח"כ דודי אמסלם מ'הליכוד' להנמקות שהעלו מציעי החוק מקרב האופוזיציה ופלג 'כחול לבן' בקואליציה. 

בפתח דבריו, תקף את יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד ואמר, "קודם כל, מר לפיד, אתה יודע, אתה עסוק – אנחנו חיים בעולם הפוך. כל שבוע אתה עולה לפה, לפעמים פעמיים בשבוע, אתה מסית ומדיח, דמגוג קטן, מדבר לבן אדם בבית: אתה שם, שאין לך פרנסה. זה מה שאתה עושה, אתה חי מהפצת רעל, אתה עושה את זה, אתה פרופסור לפיזור רעל, דרך אגב. מזה אתה חי. דרך אגב, מעולם לא הבאת עצה אחת ובשורה אחת. מבוקר עד לילה, מזה אתה מתפרנס".

אמסלם המשיך ותקף, "עכשיו מהקורונה, לפני כן מהחרדים, השבת, אתה בן אדם שחי רק על שנאה. אני רוצה להגיד משהו לגבי מה שאמרת לגבי אחדות הכנסת, חבר הכנסת אחמד טיבי. יש נושא אחד – דרך אגב, יש פה אחדות בכנסת בין מספר מפלגות, בין הרשימה המשותפת, לפיד, בנט, ליברמן. הדבר היחיד ששותף ביניכם זה השנאה התהומית לנתניהו".

"איך אמר עכשיו איימן עודה? אתה לא תהיה פה בגלל הערבים. אתה תהיה בבית סוהר. זה מה שאומר לפיד. בגלל השנאה הגדולה שלכם. ומדוע אתם שונאים אותו? בגלל שהוא דואג לאזרחי מדינת ישראל ודואג לצביונה היהודי של מדינת ישראל".

"זאת היא השנאה. הרי לא שונאים בן אדם טיפש. לא שונאים סתם בן אדם, בינוני. שונאים בן אדם שאתה לא יכול להתמודד איתו בקלפי, אבל אתה לא מסוגל ליכולות שלו". תקף השר מעל הדוכן במליאה.

עוד תקף השר מ'הליכוד': "נתניהו רק לקח עכשיו, הביא שלושה הסכמי שלום. מה קרה לכם? השתגעתם? לא מעניינת אתכם המדינה. העיקר שלו לא יהיה קרדיט. מה פתאום הוא הביא הסכמי שלום? אנחנו צריכים לדבר בעת הזאת רק על זה שאנשים לא עובדים, רק על זה שיש לנו מחלות. איך אמרתי? אתם מעודדים את הקורונה. אתם כמעט, מבחינתכם, על רקע הפוליטי הזמנתם אותה. אם מחר אנחנו מוצאים מזור לקורונה, אתם בבעיה. בגלל שאתם חושבים רק על פוליטיקה קטנה, אמיתית. לא מעניינת אתכם באמת מדינת ישראל, המאבק היומי של האנשים, הפחד, העסקים. שום דבר".

"אנחנו רוצים לסגור – אנחנו סוגרים, אתם אומרים, למה אנחנו פוגעים בכלכלה. אנחנו פותחים, אתם שואלים למה אנחנו פוגעים בבריאות. זה מה שאתם עושים כאילו זה ביזנס שלנו. איך אמרתי? אם הייתם יכולים להאשים את ראש הממשלה שהוא פיתח את נגיף הקורונה, זה מה שהייתם עושים. בגלל שבכל דבר אתם מסיתים בשקרים את הציבור, מבוקר עד לילה, כולל מר מנדלבליט בכתב האישום", הוסיף לתקוף.

אמסלם לא עצר והמשיך, "הוא כותב שהוא נתן 1.8 מיליארד שקל מתנה. אני שומע את אברמוביץ' אומר, מכל אחד ואחד ברחוב. ועל מה מדובר, דרך אגב? על זה ששר התקשורת חותם לבזק, חברה פרטית, למכור את יס ואת וואלה שלה. על זה הוא טוען, משקר את הציבור, גונב דעת, בכתב האישום. והציבור, באמת, בארץ, לא יודע על מה מדובר בכלל. אבל זאת היא השיטה שלכם, דרך אגב. ככה אתם עובדים. זה לא מעניין אתכם באמת האמת. מה שמעניין אתכם, וזה ההישג הגדול שלכם – דרך אגב, לא אכפת לכם מה יקרה פה אחר כך. העיקר שראש הממשלה נתניהו לא יהיה ראש ממשלה".

"עכשיו", אמר השר המקשר בין הממשלה לכנסת, אמסלם, "אני רוצה לומר משהו, רבותיי, לגבי הצעת אי-האמון. תראו, אנחנו בליכוד מתנגדים בעת הזאת כמובן ללכת לבחירות. ראש הממשלה, חברי הליכוד וחברי המחנה הלאומי עסוקים בלטפל בקורונה ובמשבר הכלכלי. זה מה שמעניין אותנו כרגע. דרך אגב, למרות שמצבנו בסקרים מצוין, מצוין פלוס. אבל את בני גנץ שום דבר לא מעניין. דרך אגב, הוא נגרר אחרי לפיד ובנט, אין לו עמוד שדרה בכלל. הבן אדם הזה נגרר, אין לו עמוד שדרה. הוא לא מוביל שום דבר. מתעסק בפוליטיקה קטנה, שגורר אותו ניסנקורן".

"דרך אגב, כל מה שמעניין אותו זה באמת לא התקציב. לדעתי הוא לא מבין בנושא תקציב. מה שמעניין אותו, זה הרוטציה. זה מה שמעניין אותו, לא התקציב באמת. מעניין אותו לקבל את הרוטציה, והוא הגיע למסקנה שאולי הוא לא יקבל אותה, אז הולכים עכשיו לבחירות. כאילו זה מה שמעניין עכשיו, הרוטציה שלך, בני גנץ. הרי גם בנט עולה לפה בגלל שמצבו בסקרים – הוא מרגיש טוב, רוצה בחירות. לא באמת מדינת ישראל. לא באמת הקורונה והטיפול באזרחים. כל יום אחד עולה לכאן, גם נפתלי בנט וגם לפיד, עולים ואומרים: היינו היום באיזו עיר, נכנסנו לחנות. תראו, אין להם מה לאכול. אתם מתווכחים? תלכו לעבוד. במה אתה עובד? בואו תספרו לי אתם במה אתם עובדים לטובת עם ישראל. במה? במה הועלתם?".

"אבל אני רוצה לומר משהו, אתמול בערב ראיתי את ההופעה הפתטית של גנץ בטלוויזיה. דרך אגב, העמידו לו שם איזה 20 דקות שידור בפריים-טיים, לבן אדם, להתחיל את מערכת הבחירות שלו. ומה הוא אומר קודם כול? מתחיל לספר לעם ישראל: ישראל לפני הכול. אצלי ישראל לפני הכול. אני, כשבדקתי את העובדות, חשבתי, התבלבל בשם. חשבתי, במקום בנימין היה צריך לקרוא לו ישראל ואז באמת זה היה מסתדר לי. מדוע? כשאנחנו רואים מה עשית, אדוני מר גנץ, דבר ראשון דאגת לאאודי 8, שני אאודי 8. יצרת לעצמך את כל האבטחה, את הכול. למה? גנץ לפני הכול. למה אתה צריך את זה? בוא תספר לנו. בוא תספר לנו עכשיו, תעלה ותגיד: אני דואג לקורונה, אין תקציב. בוא תספר לנו למה אתה צריך את כל השיירה הזאת. בגלל שאתה חייב להרגיש ככה. אתה מרגיש איש חשוב, כשאתה עובר בכביש 1, מזהים שזה אתה".

"לאחר מכן, לפני מספר ימים אתה החלטת שאתה מביא לממשלה, את מה? הבאת לממשלה את מינויו של מר בצר למנכ"ל. הקמת עוד משרד, כשאתה יודע שאנחנו הולכים לבחירות. שאלתי את עצמי מדוע אתה צריך את מר בצר. לא הבנתי. הרי יש לך משרד, שקוראים לו משרד הביטחון; יש לך מנכ"ל, יש לך את כל הצוות".

השר אמסלם המשיך ועלב בגנץ, "למה אתה צריך עוד צוות כפול? פתאום אני מבין. שמעתי אותך בטלוויזיה אומר: אני, יש לי 17 משרדים לנהל. אמרתי לעצמי: הוא ראש ממשלה? לראש ממשלה יש שני משרדים? לא הבנתי. לך יש שני משרדים? שני מנכ"לים? לא הבנתי. מר בצר, מה בבוקר בא? מסרק אותך? מלביש לך את העניבה? בוא תספר לי. זה ישראל לפני הכול".

"דרך אגב, אני רוצה לספר לך עוד קצת מה זה ישראל לפני הכול. אני רוצה להזכיר לציבור שאתה עלית לכאן, בתחילת הקדנציה נבחרת ליושב-ראש הכנסת. מדוע? אתם הבאתם הסכם לליכוד. הרי היו לנו 59, אבל אתם רציתם להוביל. זה לא קטע פוליטי, דרך אגב, זה קטע הכי אנטי דמוקרטי. אתם חשבתם להוביל חקיקה אנטי דמוקרטית הכי שפלה שיש, כדי שראש הממשלה אפילו לא יוצג בפני הציבור. אתם מבינים כמה דמוקרטים אתם? אתם קובעים את הנורמות הציבוריות, אתם קובעים מי ייבחר ועל ידי מי. בדיוק, דרך אגב, כמו שקורה באיראן. המשטר האיראני מחליט על רשימה של מי שיכול להתמודד. ולכן אתם באתם לראש הממשלה ולליכוד ואמרתם: רבותיי, אם אתם לא חותמים על ההסכם הזה, זה מה שאנחנו עושים. תראה מה בעצם קיבלת, מה ניסנקורן, איש ההסתדרות, שכל הזמן מתעסק רק בוויכוחים ובדקדוקי עניות – 17 תיקים. הרי לא היו לכם 17 איש. אתם חשבתם להביא עובדים זרים בהתחלה. אמרתם: אין לנו מספיק זרים, איך נאייש? הרי אנחנו 15".

לקינוח תקף השר את 'כחול לבן' ואמר, "מה שעשיתם, וכמובן שזה ככה קורה תמיד חטא על פשע, אנחנו נכנסנו גם לחוק הנורווגי – הרי ישראל לפני הכול. הרי אתה צריך 17 משרדים, מר גנץ, עם 15 ח"כים. לא יכולת להסתפק ב-7-6. למה? ישראל לפני הכול. אז הבאת גם את החוק הנורווגי, והכנסת לכנסת עוד 8-7 ח"כים כדי שיהיה לך מישהו בוועדות; שיהיה מישהו שיתפקד בכלל בוועדות. זה ישראל לפני הכול".

דוד אמסלם בני גנץ מפלגת כחול לבן יאיר לפיד פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד