ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החזיק מעמד יום אחד

החולה הקשה שוחרר אחרי 26 ימים

מרוואן מנסור, הגיע לרמב"ם לפני כחודש ימים, כשהוא מאובחן כחולה בקורונה, והוכנס לטיפול במתחם התת-קרקעי של בית החולים עם השחרור אתמול הזהיר "פשוט תשמרו על מסיכה, ריחוק וכל מה שצריך. תשמרו על עצמכם"

החולה הקשה שוחרר אחרי 26 ימים
מרוואן מנסור, לפני השחרור צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

אחרי 26 יום: המטופל הקשה ממחלקת הקורונה בבית החולים צולם מתחת לפני הקרקע כשהוא מאושש וצוהל לקראת היציאה הביתה היום (רביעי) לאיחוד המרגש עם משפחתו.

מרוואן מנסור, בן 48 מחיפה, הגיע לרמב"ם לפני כחודש ימים, כשהוא מאובחן כחולה בקורונה, והוכנס לטיפול במתחם התת-קרקעי של בית החולים. במהלך השבועות ששהה שם חלה הדרדרות במצבו ולפרקי זמן מסוימים אף הוגדר כמי שחייו בסכנה. "בהתחלה היו תסמינים של חום גבוה, חוץ מזה לא היה כלום", שחזר מנסור את שאירע, "אחרי כמה ימים החום נעלם ובמקומו התחלתי להרגיש קוצר נשימה ושיעול טורדני, החזקתי מעמד בדיוק יום אחד לפני שהתחלתי להרגיש יותר רע ופניתי לבית החולים".

מנסור התאשפז במחלקת קורונה ברמב"ם, ומצבו הלך והסתבך וקשיי הנשימה שלו הלכו וגברו. בתוך ימים ספורים הוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ קורונה, שם נאלצו הצוותים לקבל החלטה להרדים ולהנשים אותו על מנת לתת לגופו הזדמנות להתמודד עם סיבוכי הנגיף. "במשך כמה ימים הייתי ככה, מורדם ומונשם", הוא משחזר את שסופר לו אחר כך, "ולאט, לאט הגוף התחיל להתאושש. אחרי ארבעה ימים גמלו אותי מהנשימה ונשארתי במחלקה להמשך השגחה כשכל יום יש שיפור נוסף".

בשלב זה מנסור הוחזר למחלקת האשפוז של חולי הקורונה, אך השלכות הקורונה נותנות את אותותיהן ומצבו הפיזי הצריך שיקום: "הייתי מושבת, הגוף שלי ממש קרס, היה לי קושי לזוז ושכבתי במיטה כמעט שבוע ימים". ברגע שמצבו אפשר זאת, ובתהליך הדרגתי, החל מנסור לבצע תרגילי פיזיותרפיה לחיזוק הגוף כשהוא מלווה בצוות הרפואי והסיעודי של המחלקה, וכן בצוות המחלקה לריפוי בעיסוק ברמב"ם, המטפלים בשיטות שונות בחולי המתחם התת-קרקעי.

בית החולים רמב"ם חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד