י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו מועדף כראש ממשלה

סקר דרמטי: גוש הימין מנצח על פי כל התרחישים

סקר שמתפרסם הערב, שעות לאחר ש'כחול לבן' נתנה ידה בעד פיזור הכנסת דווקא נתניהו והימים מתחזקים ועל פי שני תרחישים, לימין יש ממשלה בהרכב הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה | נתניהו מוביל בפער כמועמד הראוי ביותר לראשות הממשלה

סקר דרמטי: גוש הימין מנצח על פי כל התרחישים
משה גפני/יעקב ליצמן/בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר מספר ימים של חילופי האשמות הדדיים, היום (רביעי) נפל דבר בכנסת ישראל, והצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית בתמיכת כחול לבן. על פניו, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון ואי מי מהמשתתפים במירוץ לא ישלוף שפן מפתיע מהכובע, מדינת ישראל הולכת לבחירות. שוב.

מסקר 'חדשות 13' ופרופ' קמיל פוקס ששודר הערב במהדורה המרכזית, שעות לאחר אישור החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת השלטון - הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת, אך חווה צניחת כוח משמעותית ומקבלת 29 מנדטים. ימינה של נפתלי בנט שומרת על מעמדה בסקרים ומקבלת 22 מנדטים - מספר מרשים לאור העובדה שרק לפני מספר חודשים היא לא עברה את אחוז החסימה.

במקום השלישי נמצאת יש עתיד-תל"ם של יאיר לפיד ובוגי יעלון שמקבלת 19 מנדטים. הרשימה המשותפת צונחת ל-11 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ מקבלת 10 מנדטים וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת 8.

הגוש החרדי נחלש מעט ומקבל 14 מנדטים המתחלקים באופן שווה בין ש"ס ליהדות התורה, ומרצ סוגרת את הרשימה עם 7 מנדטים גם היא.

העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין מקים ממשלה עם 65 מנדטים, אופוזיציית השמאל-ערבים תקבל 47 מנדטים וישראל ביתנו שלא נספרת באף אחד מן הגושים תקבל 8 מנדטים בלבד.

אילו בבחירות הייתה משתתפת מפלגה בראשות גדי איזנקוט, ביחד עם ראש עיריית ת"א רון חולדאי והשרה לשעבר ציפי לבני תמונת המנדטים משתנה באופן דרמטי יחסית.

הליכוד מאבדת שני מנדטים ומקבלת 27, ימינה מאבדת מנדט ומקבלת 21 ובמקום השלישי המפלגה בראשות גדי איזנקוט עם 15 מנדטים. יש עתיד-תל"ם מאבדת חמשה מנדטים ומקבלת 14, הרשימה המשותפת מאבדת שניים ומקבלת 9, כחול לבן מאבדת שני מנדטים גם היא ומקבלת 8, ישראל ביתנו מאבדת מנדט ומקבלת 7, יהדות התורה 7, ש"ס 6 ומרצ 6. העבודה, גשר, דרך ארץ, הבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין מקים ממשלה עם 61 מנדטים, גוש השמאל-ערבים מקבל 51 מנדטים וישראל ביתנו עם 7.

על השאלה מי המתאים ביותר לראשות הממשלה, 34% מהנשאלים השיבו כי נתניהו הוא המתאים ביותר, בנט 19%, לפיד 14% וגנץ 13%.


סקר מנדטים קמיל פוקס חדשות 13 ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד