י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המספרים לא מצדיקים זאת

מסתמן: לא יוטל עוצר בלילות חג החנוכה

כבר לפני כחודש התריע השר ליצמן, מי שהיה חבר בקבינט הקורונה כי במשרד הבריאות שוקלים הטלת סגר כללי בחנוכה, בימים האחרונים הצהיר סגן שר הבריאות קיש כי יוטל עוצר לילי בחג החנוכה, הערב דווח כי משרד הבריאות רק ימליץ לקיים את אירועי החג בחיק המשפחה הגרעינית

מסתמן: לא יוטל עוצר בלילות חג החנוכה
הדלקת נרות חנוכה בנאראל צילום: שוקי לרר

לאור העלייה במספר החולים ובמקדם ההדבקה, נערכים בימים האחרונים דיונים קדחתניים במשרד הבריאות בהיערכות לקראת אפשרות של סגר שלישי, בפרט לאור חג החנוכה שיחול בסוף השבוע הבא, הטומן בחובו מפגשים ומסיבות, כמו גם טישים והתכנסויות בהיכלי התורה והחסידות.

על פי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12 משרד הבריאות לא צפוי להטיל סגר בשבועות הקרובים, אלא הוא רק ימליץ לציבור להתכנס רק במסגרת המשפחה הגרעינית, כמו כן מסתמנת הסכמה פנימית במשרד שלא לבקש מהקבינט להטיל מגבלות נוספות או עוצר לילי בחנוכה. וזאת למרות הצהרותיהם של פרויקטור הקורונה נחמן אש שאמר כי ישראל במצב חירום, וסגן שר הבריאות יואב קיש הוסיף ואמר כי יוטל עוצר לילי בחנוכה, על פי הדיווח בכירים במשרד הבריאות אמרו היום כי "המספרים לא מצדיקים את הטלת ההגבלה החמורה הזאת".

כזכור, כבר לפני חודש הזהיר שר השיכון, יעקב ליצמן, ואמר בראיון לאבי בלום ומשה גלסנר בתכניתם 'שחור-לבן' המשודרת בערוץ 'הכנסת' "אמרתי לרוני גמזו ולראש הממשלה כבר בתחילת אוגוסט, תעשו סגר, כשמספר החולים עמד רק רק על אלפיים חולים, לא 8000 ו-9000, וזאת על מנת למנוע את הסגר בראש השנה וביום כיפור. לא הקשיבו לי", תקף ליצמן, והוסיף "התכנון היה מלכתחילה לעשות סגר על החגים, כפי שהם מתכננים עכשיו על חנוכה".

"עכשיו הם מדברים על חנוכה, הם פותחים עכשיו למרות שיש בעיה כי פניהם לסגר בחנוכה"? תהה בלום, גלסנר הוסיף לשאול וניסה לחדד, "אתה יודע או מעריך?", ליצמן השיב בצורה חד משמעית, "כן, הם מתכננים לעשות סגר נוסף בחנוכה".

שעות לאחר מכן הכחיש שר הבריאות יולי אדלשטיין את הדיבורים על סגר בחג החנוכה, "אני שומע את התיאוריה על סגר חנוכה, אני לא יודע על מה היא מבוססת", אמר אדלשטיין בריאיון למהדורה המרכזית ב'חדשות 12'.

קורונה סגר חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד