י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
'נרות להאיר'

באלפי קהילות יהודיות בכל אירופה יודלקו נרות חנוכה

מבצע "נרות להאיר" יצא לדרך. באלפי קהילות יהודיות כמו צ'רניגוב, ערי הקרפטים, ופרבומייסק שבאוקראינה G תיערך גם הדלקת נרות פומבית מצומצמת בה ישתתפו מנהיגים יהודיים שידליקו את נרות החנוכה לצד מנהיגים שאינם בני ברית שידליקו את נרות השמש

באלפי קהילות יהודיות בכל אירופה יודלקו נרות חנוכה
מארזי החנוכיות צילום: באדיבות המצלם

עשרות אלפי חנוכיות עם עשרות אלפי נרות חנוכה וסביבונים שנשלחו על ידי "מרכז רבני אירופה" (rce) ואיגוד הארגונים היהודיים (eja) יחד עם ארגון "בסד" (bassad) המנוהל על ידי הרב יהודה רייכמן, סיימו בימים אלה מסע אווירי ארוך בן חודש והגיעו ליעדן, מאות רבות של קהילות יהודיות ברחבי אירופה, בהן ידליקו אותן בשבוע הבא אלפי יהודים המתגוררים בהן.

מדובר במבצע ייחודי שהתחיל לפני חודש ימים. אל מאות קהילות יהודיות השוכנות בחרסון, פטרבורג ועיירות במרכז מערב אוקראינה כמו גם לדנמרק, ברטיסלבה, ברלין, אודסה וערי המחוז, לצד צ'רניגוב, ערי הקרפטים, פרבומייסק שבאוקראינה, סופיה, אלמירה, הולנד, ז'יטומיר ועיירות רבות נוספות יצא נשלוח מיוחד של 120,000 ערכות חנוכה הכוללות חנוכיה ונרות להדלקה לכל ימי החנוכה בבתיהם.

בימים אלה הן הגיעו ליעדן, בהן גם קהילות יהודיות קטנות השוכנות במרחק נסיעה של שעות אחדות ממרכזים יהודיים, וזאת במטרה לאפשר לכל יהודי להדליק נרות חנוכה בביתו ולפרסם את הנס. את הפרוייקט ריכז סמנכ"ל הארגון הרב יוסף ביינהקר.

במקביל, ב"מרכז רבני אירופה", "איגוד הארגונים היהודיים" וארגון 'בסד' מתכוונים לשלב מדי יום בחג החנוכה הדלקת נרות בראשות הרבנים הראשיים לישראל, רבנים מרכזיים באירופה ומנהיגים יהודיים שידליקו את נרות החנוכה ויקראו ליהודים להדליק נרות חנוכה.

כל אחת מהערכות כוללת מארז מיוחד ומעוצב כאשר לכל אחת מהן תצורף ערכה בת 44 נרות, שיספיקו לכל ימי החנוכה, כמו גם עלון קצר בשפות שונות ובו הסבר על מהות חנוכה.

כבר בימים אלה מגיעות תגובות נלהבות של רבני ואנשי הקהילות היהודיות מה שלימד עד כמה הדבר נחוץ ומועיל.

במקביל להכנה למשלוח החנוכיות הפיץ אגף 'מורשה' של 'מרכז רבני אירופה', בניהולו של הסמנכ"ל הרב יוסף ביינהקר, סדנה ייחודית שכללת משחק מולטימדיה בו יכולים הילדים ליצור את סיפור החג ומשחק נוסף ממנו לומדים הילדים כל מה שצריך לדעת על החנוכיה וההדלקה.

לערכה צורף גם סרט מיוחד על הפקת השמן מהזית לבקבוק. הערכה כוללת גם משחק סיכום למסיבת חנוכה.

בחמש השנים האחרונות מפיץ אגף 'מורשה' של 'מרכז רבני אירופה' סדנאות ייחודיות לילדים, לקראת חגי ישראל, שמיועדות להפעלה עצמית על ידי מורים ומורות או רבני קהילות.

צוות מיומן ישב לתרגם את החומר לשפות שונות (אנגלית, צרפתית, גרמנית ורוסית) בכדי להקל על ההפעלה. צוות מקצועי ומיומן בראשותן של הגב’ נעמה אוישי והגב’ מושקא מנדלזון עמלות על החומרים השונים, כדי להרכיב ערכה שתתאים לילדי ישראל בתפוצות.

בערכות משתמשים אלפי ילדים מכל הגילאים ב’סאנדיי סקול’ ובבתי ספר יהודיים וכן בפעילוית חינוכיות הנערכים על ידי רבנים ורבניות קהילות היהודיות השונות באירופה. הערכות מופיעות בשפות עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית וגרמנית.
יו"ר "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודיים" הרב מנחם מרגולין אמר כי הפעילות ברחבי אירופה לקראת חגי ישראל מעודדת ומסייעת ליהודי הקהילות שחשים בדידות רבה בגלל המצב שמאלץ אותם להמנע מיציאה מהבתים כמו בימים רגילים.

הרב אריה גולדברג מנכ"ל מרכז רבני אירופה ציין כי ההיערכות המוקדמת מסייעת רבות בהפצת אור בקרב יהודי הקהילות בכל רחבי אירופה. "כל נר הוא אור קטן שבעזרת השם יפיץ מדורה גדולה של יהדות ברחבי אירופה".

קהילות יהודיות באירופה נרות חנוכה מרכז רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד