ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התעלמות מכוונת?

חיסול המדען: בניגוד לעבר, מועצת הביטחון באו"ם שותקת

החיסול הדרמטי של מפקד תוכנית הגרעין האיראנית היה אמור להציף בקשות לגינוי ותחקירים, אך במועצת הביטחון של האו"ם ממלאים את פיהם מים, ועד עתה מסרבים כולם להתייחס לאירוע

חיסול המדען: בניגוד לעבר, מועצת הביטחון באו"ם שותקת
מועצת הביטחון של האום צילום: ויקיפדיה

העולם מתעלם במכוון? אף לא חבר אחד במועצת הביטחון של האו"ם ביקש עד כה לדון בחיסולו של המדען הראשי מוחסן פחריזאדה ביום שישי האחרון באיראן, וגם לא הייתה קריאה להצהרה כזאת, כך אומרים דיפלומטים איראניים מתוסכלים.

שעות לאחר חיסולו של מוחסן פחריזאדה מדען הגרעין האיראני הבכיר, דרשה איראן ממועצת הביטחון של האו"ם, לגנות את החיסול ולנקוט בפעולה נגד האחראים, אך דיפלומטים איראניים טוענים כי הבקשה עשויה להישאר ללא מענה. כך דווח באל ג'זירה.

על פי הדיווח, הגוף המונה 15 חברים יוכל לדון בחיסולו של המדען מוחסן פחריזאדה, בדלתיים סגורות אם אחד החברים מבקש פגישה כזו או שהוא שולח הצהרה בנושא.

אולם שגריר דרום אפריקה באו"ם, ג'רי מטג'ילה, נשיא המועצה של חודש דצמבר, אמר ביום שלישי כי אף חבר לא ביקש עד כה לדון בחיסול, בנוסף לא התקבלה בקשה מדיפלומטים החברים במועצה לגבי אף ההצהרה בנושא.

מועצת הביטחון יכולה להטיל סנקציות, אך צעדים כאלה דורשים לפחות תשעה קולות בעד וללא הטלת וטו מצד ארצות הברית, צרפת, בריטניה, רוסיה או סין החברות הקבועות באו"ם.

בנוסף, עד כה בוושינגטון סירבו להתייחס לחיסול המדען.

מליאת האום מועצת האום מוחסן פחריזאדה חיסול באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד