י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ה'המן' של הספרדים: עיתון 'יתד נאמן'

ב'כסא רחמים' נוהגים מידי שנה להעלות באש בליל פורים 'בובת המן' • השנה החליטו תלמידי הישיבה: דמות המן תיוצר מעיתוני 'יתד נאמן' המבזה את גדולי ישראל • המדליק: ראש הישיבה הגר"מ מאזוז

בובת המן
בובת המן

על מנהג הבערת מדורות בפורים ושירפת בובה של המן, שמעתם? ובכן, המנהג העתיק שהיה קיים בתפוצות ישראל, נשתמר באי ג'רבא שבתוניס, ובישיבת 'כסא רחמים', בראשה עומד הגר"מ מאזוז נשתמר המנהג עד היום.

מספר ימים לפני חג הפורים אוספים התלמידים מיירות וקרטונים, ומכניסים אותם בתוך מכנסיים וחולצה, עד שנוצרת דמות "המן". את הדמות תולים התלמידים באמצעות חוטים, בגובה ארבע קומות תחת 'גשר עזריה', הממוקם בין בניין ישיבה גדולה לבין בניין ישיבה קטנה, ומלינים אותו כך במשך מספר ימים.

וכך, בליל פורים יוצאים תלמידי הישיבה לרחובה של עיר, מציבים חבית ומעמידים את בובת המן בתוכה. בהדלקה מכובד ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, וכאשר אוחזות להבות האש ב"המן", פוצחים כל תלמידי הישיבה בשירי פורים.

השנה בעקבות הביזוי המתמשך של גדולי ישראל בעתון 'יתד נאמן', החליטו בחורי הישיבה, לאות מחאה, לייצר את דמות המן מעיתוני 'יתד נאמן' - ולהעלותם באש.

מי שיתכבד להעלות באש את בובת היתד, יהיה לא אחר מאשר ראש הישיבה הגר"מ מזוז, שיעצום את עיניו ויכוין היטב לקיים את מצוות מחיית המן.

עכשיו הבנתם למה מחלקים את העיתון ביום שלישי בחינם?

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד