כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חב"ד מציגה: קשר חשאי עם בחריין • תמונות

תחת מעטה חשאיות קיימו שליחי חב"ד מפגש סודי עם שר החוץ של בחריין, השייח' ח'אלד בן אחמד אל ח'ליפה • ההפתעה: שגרירת בחריין בארה"ב - יהודיה, המתפללת בבית חב"ד • סיקור מיוחד

המפש הסודי. צילום: COL
המפש הסודי. צילום: COL

בזה אחר זה, מנהלי ארגונים יהודיים בארה"ב נכנסו בערב מושלג בימים האחרונים, לבניין בן שלוש קומות בוושינגטון הבירה, לארוחת ערב פרטית וסגורה עם בכיר בממשלה ערבית.

ארוחת הערב ותוכן המפגש בבניין מרכז ליובאוויטש המאכלס בין-היתר את הארגון "ידידי ליובאוויטש באמריקה", היה אמור להישאר מאחורי דלתות סגורות.

אבל תסמכו על תרבות האינטרנט והבלוגים שתדע להפיק דליפה.

הראשון היה וויליאם דארוף, סגן נשיא הפרדציות היהודיות בצפון אמריקה, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יוצא לארוחה עם שגריר יהודי לארה"ב - אוסיף יותר אח"כ אם מותר לפרסום".

כתב COLlive.com - המהדורה האמריקאית של COL - קרא את ההודעה ואחרי בירור הגיע למסקנה כי מדובר בגב' הודא עזרא נונו, שגרירת בחריין לארה"ב - הדיפלומטית היהודייה הראשונה של מדינה ערבית (המתפללת בבית-הכנסת של חב"ד בוושינגטון).

פנינו לרב לוי שם-טוב, שליח חב"ד בבירה, הסובר כי את הפגישות הבאמת חשובות עדיף להצניע. הוא סירב להרחיב בנושא.

אולם שעה קלה אח"כ, האישיות הבכירה של המפגש הדליף עליה בעצמו.

השייח' ח'אלד בן אחמד אל ח'ליפה, שר החוץ של בחריין, כתב בחשבון בטוויטר שלו: "הוזמנתי על-ידי ידידי הרב שם-טוב לארוחה עם מנהיגי הקהילה היהודית בארה"ב. שיחה מצויינת על שלום במזרח-התיכון".

ומשם, כמובן, הכדור התגלגל.

כתב סוכנות הידיעות היהודית JTA, רון קמפיאס, מיהר לכתוב בבלוג שלו על הפגישה וציין כי "הפגישה הייתה צריכה להיות סודית אבל, מה לעשות, מישהו צייץ".

פנינו שוב לרב שם-טוב והוא הסכים לתת פרטים נוספים על המפגש הייחודי עם הבכיר מממלכת בחריין השוכנת במפרץ הפרסי, ליד ערב הסעודית.

ראשית, השתתפו בו נציגים בכירים מהלובי הפרו-ישראלי אייפא"ק, הועד היהודי האמריקאי, בני ברית, הליגה נגד השמצה וחברים מכובדים מהקהילה היהודית בוושינגטון.

"אנשים צריכים להבין כי לישראל יש נוכחות היסטורית במזרח-התיכון, מקומה באזור והיא שם לתמיד", אמר השר הערבי במהלך הארוחה, שהייתה כשרה למהדרין.

"כשהאחרים יקבלו את העובדות האלה, יהיה קל יותר לעשות שלום", השר הוסיף.

יש לציין כי דברים אלו נאמרו גם בפומבי בעבר בצורה זו או אחרת והשר צוטט בעבר כאומר שלא ירחק היום שישראלים יוכלו לבקר בבחריין.

הרב שם-טוב הוסיף כי במיוחד לקראת פורים, "ראוי לשבח לא-יהודים שמדברים דברי אמת למנהיגי האזור המאיימים בהשמדת היהודים".

השליח החב"די שיבח את השר על אומץ דבריו והמדיניות החיובית של מלך בחריין, חמד בן עיסא אל ח'ליפה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד