י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בשורה לטסים לאומן: טיסות ישירות לויניצה

ישראל ואוקראינה חתמו על הסכם המאפשר לשלוש חברות תעופה לטוס בין שתי המדינות • סוכם על הגדלת מכסת הטיסות המיוחדות • יופעלו טיסות סדירות ישירות גם לוינציה, הממוקמת בסמוך לאומן

חסידים באומן. צילום: ישראל ברדוגו
חסידים באומן. צילום: ישראל ברדוגו

ישראל ואוקראינה חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לכל אחת מהמדינות להפעיל שלוש חברות תעופה שיטוסו בסדירות בין ישראל ואוקראינה. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

על פי ההסכם, יתאפשר לכל מדינה להפעיל שלוש חברות תעופה סדירות, במקום שתי חברות כיום. מהצד הישראלי מפעילות את הטיסות חברות אל-על וארקיע.

השר כץ ציין, כי ההסכם החדש יגביר את התחרות בקווי התעופה בין ישראל ואוקראינה, במיוחד בין תל-אביב לקייב, ויסייע למימוש פוטנציאל הביקוש הגדול של תיירות צליינית ישראלית ואוקראינית.

סוכם כי כל מדינה תוכל להפעיל עד 21 טיסות סדירות שבועיות, במקום 14 טיסות כיום. בסך הכל יופעלו בין תל אביב לקייב 42 טיסות שבועיות. על פי ההסכם ב-18 מתוך 21 הטיסות השבועיות שכל מדינה תוכל לבצע, ניתן יהיה להטיס עד 175 נוסעים. בשלוש התדירויות השבועיות הנוספות ניתן יהיה להטיס עד 265 נוסעים.

בנוסף לכך סוכם גם על הגדלת מכסת הטיסות המיוחדות, המיועדות להטסת תיירות דתית, במהלך תקופת ראש השנה, מ-11 אלף נוסעים כיום ל-18 אלף נוסעים בשנה (תשעת אלפים מושבים לכל צד). את הטיסות המיוחדות יוכלו להפעיל ארבע חברות תעופה ישראליות וכן חברות תעופה אוקראיניות.

יצויין, כי הגידול במכסת הטיסות הוא בנוסף לגידול במספר התדירות השבועיות שסוכמו.

ההסכם כולל גם הוספת יעד נוסף באוקראינה - ויניצה (Vinnitsya), אליה ניתן יהיה למנות חברת תעופה נוספת, ולהפעיל טיסות סדירות ישירות מתל-אביב.

ויניצה ממוקמת סמוך לעיירה אומן, ומיקומה הקרוב לעיירה יאפשר לחסידים גישה מהירה ונוחה.

עוד סוכם כי במידה וישראל ואוקראינה יגיעו בעתיד להסכמה על ביטול הצורך באשרות כניסה (ויזות) לשתי המדינות, הצדדים יפגשו שוב במטרה לעדכן את ההסכם הקיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד